Nagy szopás a veteránnal

2015.08.10. 15:06

Tisztelt Nepperűző!

Egy olyan kérdéssel fordulnék önhöz, hogy valamikor 1996-98 környékén kosárban vettünk egy BMW R35/3-at ami lassacskán 15 éve összeraktunk. Viszont idén szeretném a motort gyári állapotúra restaurálni, és valamilyen módon forgalomba helyezni, de sajnos a papírjai nincsenek meg. Mik a lehetőségek, kivitelezhető-e valahogy a magyar bürokratikus rendszerben, és ha igen, mi a pontos menete?

Várom válaszát!

Üdvözlettel:

Henrik

Kedves Henrik!

A Nepperűző rovat nevéből gondolom valamennyire kiderül, hogy valamiféle vásárlási tanácsadás folyik itt, okmányirodai ügyintézésben nem vagyok otthon. Azt viszont egy Google kereséssel megállapítottam, hogy ha nincs semmi papír, nincs rendszám, nincs adat az utolsó bejegyzett tulajról, akivel legalább valami szerződést lehetne írni, tehát semmi nyoma nincs annak, hogy legálisan adásvételek láncolata végén jutott el önhöz, akkor semmi esély nincs az OT-s rendszám megszerzésére.

Ilyenkor azt szokás tenni, hogy vesz egy olyan R35/3-as roncsot/vázat, aminek van papírja, és arra rakja össze a restaurált motort, onnantól kezdve már hagyományos úton legalizálható lesz.

Van még egy titkos harmadik út: legalább három fődarabról kell számla, tehát a vázról, blokkról, és egy rakás alkatrészről kell adásvételi különböző emberektől, ezeket közjegyző előtt hitelesíteni kell, közben a motornak át kell mennie a hivatalos veteránminősítésen - ekkorra már pénz van benne, nem is kevés - ha minden igaz, le kell műszakiztatni, ami sokszor egyedi eljárást jelent, ami sokkal drágább, aztán ezzel a paksamétával el lehet menni az önkormányzatra, kikérni a papírjait. Ez leírva nem tűnik olyan vészesnek, de annyi a buktató, annyi helyen elgáncsolják a folyamatot, hogy már jóval a csúcs előtt feladják a próbálkozók, akik egyáltalán tudnak erről a lehetőségről. Ennél gyakran egyszerűbb felkutatni a régi papírjait a járműnek.

Üdv:

Nepperűző