Melyik V2-es romlik el később?

2015.09.11. 16:39

Tisztelt Nepperűző!

Motorvásárlás előtt állok, a vágyam egy 1000-es V2-es. A kiszemelt típusok: Suzuki SV1000, TL1000, Honda VTR1000F. Érdeklődnék, hogy ezek közül melyik lenne az ésszerűbb választás? A vételárra olyan 800 ezer körül szánnék. Valamiért inkább a Honda felé húzok, de nem tudom melyik típussal járnék jobban. Pályázni nem nagyon fogok. Esetleg ha van még ebben a kategóriában értelmes típus, szívesen venném az ötleteket.

Köszönöm

Gergő

Kedves Gergő!

A Suzuki TL1000 elég sok nyűggel terhelt modell volt – váztöréstől kezdve, olajszivárgáson és megcsúszó kuplungon át besülő motorig változatos hibákat tudott produkálni, és bár ezeket végig javították, illetve utólag orvosolható dolgok, az esetek eléggé megtépázták a típus hírnevét. Találkoztam ugyan százezer kilométert futott darabbal, amit szétborítva teljesen vállalható állapotokat találtunk, de az egy végig, ugyanannál a kiváló és precíz, a típust és úgy általában a Suzukikat mint a tenyerét ismerő szerelőnél szervizelt darab volt, gondos tulajdonostól. És ilyet kifogni azért nem egyszerű.

Suzuki TL1000R
Suzuki TL1000R

Az SV1000 a blokkot a TL1000-től örökölte, annak egy továbbfejlesztett változata, míg a váz és a többi elem újak lettek. Már sokkal kevésbé problémás, mint a TL, sőt, a megbízható és a hosszú életű szavakat is nyugodt szívvel írom le az SV kapcsán, egyedül a szemmel látható olajfogyasztásra kell figyelni, ami nem feltétlenül hiba, inkább sajátosság.

Suzuki SV1000
Suzuki SV1000

A Honda VTR1000F nagy kedvenc, bár bizonyos szempontokból elmarad a fent említett két Suzukitól. Egyrészt karburátoros, ami nem hibaforrás, egyszerűen csak többet fogyaszt, ha azok hatot esznek, akkor a Honda hetet, ha azok hetet, akkor a Honda nyolc és felet. A VTR1000F-nek a kortárs Hondákhoz hasonlóan az elektronikája gyenge, azon belül is a feszültségszabályozó az, ami meg szokta magát adni. De a generátor állórésze is el tud menni, illetve a nagy hőtől és vibrációtól a csatlakozások lelazulhatnak.

Honda VTR1000F
Honda VTR1000F

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.