Pokolba fogom kívánni a németeket?

2015.10.17. 13:38

Kedves Totalbike!

Második motornak (hogy megnőtt fiam túrázási igényeit is kielégítsük) a meglévő Dominator mellé mostanában vennék egy külföldi BMW F 650 ST-t.

20 éves, a km nem sok, de ki hiszi el. Arra lennék kíváncsi, rendszeres és lelkiismeretes karbantartás mellett mennyire költséges a fenntartása? Vannak-e típushibái? Egyáltalán, ajánlja-e egy ilyen korú, és ki tudja, milyen előéletű gép megvásárlását (német szervizkönyve van)?

Műszaki vagyok, a kisebb szereléseket, javításokat magam végezném (1979 óta motorozom).

Válaszod előre is köszönöm!

Üdv,

Laci

BMW F 650 ST
BMW F 650 ST

Kedves Laci!

Leveledet ugyan a Motordoktornak címezted, de engedd meg, hogy én válaszoljak. A BMW F 650 sorozatért nem vagyok különösebben oda, de simán megvehetőnek tartom: súlyos hibák nem szoktak jelentkezni, és csak nagyon kevésben tér el a nagyon elterjedt F650-től: 19 helyett 18 collos az első kerék, rövidebb az utánfutás és a tengelytáv, alacsonyabban van az ülés és rövidebbek a rugóutak. A Rotax blokk nem egy kényes darab, 48 lóerővel nem feszítették szét a bérgyártásban készülő egyhengerest. Sokkal inkább a feszültségszabályozóval voltak gondok és az alulméretezett kormánycsapággyal, illetve mostanra már előfordulhat a szívócsonk repedezettsége is - egyébként csak teljesen szokásos dolgokra kell odafigyelni.

A fenntartása egyébként egyáltalán nem embert próbáló feladat, van hozzá alkatrész dögivel, megfelelő műszaki érzékkel gond nélkül fenntartható motor. Az már egészen más kérdés, hogy ugyanannyi pénzért kapni ugyanennyi idős, de jobb motorokat is, amilyen például a Suzuki Freewind vagy a Honda Transalp.

Üdv:

Nepperűző