2015.12.10. 17:16

Kedves Nepperűző!

Menyasszonyommal közös túrázásokhoz keresek utas számára is kényelmes motorkerékpárt. 184 centi magas vagyok átlagos alkattal, a párom pedig 173 cm magas vékony leány.

Nem szeretünk száguldozni, én sem vagyok adrenalinvadász. Óvatos, megfontolt vezetőnek tartom magam, a gázt mindig óvatosan kezelem. Volt már 1000-es sportmotorom is, annak sem húztam a bajszát. Tehát papás tempóban csordogálnánk és élveznénk az utazást.

Főként aszfalton használnánk, esetleg néha letévednénk földútra, ezért szívesen nézegetem a túra-endurokat is, de az 1 hengeres 50 LE körüli gépeket kevésnek gondolom 2 személynek hosszabb túrákra, hegyre fel-le.

Fontos, hogy a kényelem mellett megbízható is legyen, ne egy folyton lerobbanó pénznyelő. Lehetőség szerint jó szélvédelemmel, alacsony fogyasztással, jó pakolhatósággal.

A keret kb. 800.000,- Ft lenne. Van ilyen motor?

Köszönettel,

Attila

Kedves Attila!

Éppen el lehet kavirnyálni az ötven lóerős egyhengeresekkel is, de abban teljesen egyetértek, hogy utasokkal és csomaggal már elég hamar elfogynak, ráadásul a futóművüket is kisebb terhelésre tervezték. A Honda XL650V Transalp is elég határeset, nyugodt tempóban elég jól lehet vele haladni, de az ötös váltó miatt, bármennyire is szeretem, ejteném.

Suzuki V-Strom 650
Suzuki V-Strom 650

Nyolc kilóért kis szerencsével ki lehet fogni jó 650-es V-Stromot is, bár idén nagyon elszálltak az árak, de ABS nélküli, szimpla gyertyás változatot akár találni is ennyiért. A szélvédelme jó, igen jól pakolható, az utasülés pedig kimondottan kényelmes, és megpakolva, utassal is jól lehet vele utazni, a futómű pedig viszonylag jól tolerája a rossz utakat.

Aprilia ETV1000 Caponord
Aprilia ETV1000 Caponord

Ha elég bátornak egy Aprilia Caponord megvásárlásához, az is jó lehet - a közhiedelemmel ellenben megbízható típus, noha japán motorhoz szokott szerelő néha a haját tépi a megoldásai miatt, de mindössze két típushibája ismert, amikre fel lehet előre készülni. Az egyik a feszültségszabályzó meghibásodása, ami egyébként megegyezik a 2007-es Honda CBR1000RR és CBR600RR-ben lévővel, így viszonylag egyszerű a pótlása, de az márkafórumokban elég komoly szakirodalma van a témának, elég jó leírások vannak a Goldwing feszültésgszabályozójának a beépítéséhez, de megoldás lehet a gyári feszültségszabályozó csatlakozóinak eltávolítása és direkt bekötése. A másik jellemző, noha így sem gyakori hiba az önindítórelé elpusztulása.

Yamaha TDM900
Yamaha TDM900

Ha fáznál az olasz technikától, vagy feleslegesnek érzed a Varadero kategóriát, akkor a a TDM900-asok is nagyon jó motorok - sőt, igazából jobbak, mint amire az ember számítana, sokkal inkább nyugodt szívvel ajánlom őket, mint a régebbi, 850-es változatokat.

Üdv: Nepperűző