Mit várhatok egy sokat futott BMW-től?

2016.01.29. 17:08

Tisztelt Nepperűző!

Szeretnék egy túraendurót vásárolni, és jól jönne egy kis útbaigazítás.

A motort szeretném munkába járásra és túrára egyaránt használni. Előbbi nagyjából napi 80 km-t jelent Fejér megyéből a fővárosba, zömében autópályán. Utóbbi akár két személlyel, csomagokkal a környező országokba.

És ha már a nevében benne van a terepezés, néha lemerészkednék az aszfaltról, ezért úgy érzem, a küllős kerék alapvető fontosságú lenne.

Magamról annyit, hogy kb. 15 éves a motoros jogosítványom, és bár az utóbbi 4-5 évben csak alkalomszerűen motoroztam, előtte tíz különböző motor (80-tól 1000 ccm-ig) nyergében sok-sok km-t levezettem. 190 cm magas vagyok és 95 kg.

A keret 1,5-1,6 millió lenne, és alapvetően BMW R 1150 GS-ben (akár az Adventure verzióban is) gondolkodom. Az elérhető példányok viszont közelítik a 100 ezer km-es futást. Az lenne az első kérdésem, hogy milyen típushibák vannak, és milyen megelőző karbantartásokat kell elvégezni, ha problémamentesen szeretnék használni egy ilyen motort.

Ezen kívül még érdekelne, hogy milyen alternatívákat lát úgy, hogy a megbízhatóság elsődleges. Nekem még a Honda Africa Twin tetszene, de kicsit félek hogy két személyhez és autópályán kevés lenne.

Köszönöm előre is!

Pal

Kedves Pal!

A BMW R 1150 GS esetében nem kell rettegni a 100 ezer kilométer feletti futástól, például Krisztián 1150-ese már 170 ezer fölött jár, és elég jól dokumentálta, hogy miket kellett cserélnie. Nem horror.

Utolsó szériás BMW R 1150 GS Adventure
Utolsó szériás BMW R 1150 GS Adventure

Az 1100-as és 1150-es bokszer BMW-k egyébként nagyon hasonlóak műszakilag,itt pedig már volt róla szó, hogy ezeknek mik a típushibái, mikre kell figyelni. Hatalmas szerencse, hogy a BMW tulajdonosok nagyon aktívan dokumentálják a karbantartásaikat, szívesen okoskodnak fórumokon, így elég jól tudni, mire lehet számítani százezer kilométer körül:

- Vezérműlánc feszítő kikopása, műanyag láncvezetők törése, ezt csörgő hang jelzi

- nyelestengely ricnijeinek kopása, szétszedéssel és zsírzással megelőzhető, egyes vélemények szerint 50 ezer kilométerenként speciális, nem leverődő zsírral kell kezelni

- elkophat a jobboldali pillangószelep tengelye az injektorházban

- Hall-jeladó kábelpárjának összeégése

- Hátsókerék nagycsapágy

- Duplagyújtásnál a kisebb gyújtótrafó beázása – nem olcsó

- A dupla gyújtásút már csak szervós fékrendszerrel lehetett rendelni, aminek méregdrága a mechanizmusa, ha tönkremegy, őrült költség

- Kuplunggal lehet számolni, ha óvatosan kezelték, akkor 100 ezret elmegy, ha barom módjára, akkor 30 ezret bír

- A hidraulikus kuplung munkahengere a váltó hátulján található, ha tönkre megy, a nyomópálcán át a kuplungtérbe jut a folyadék

- A váltót ki kell próbálni alaposan, ha zörög menet közben, az bajt jelent

Ezek valószínűleg nem fognak mind kijönni, sőt, szerencsés esetben egyik sem.

Megbízhatóság szempontjából nagyon sokra tartom a Varaderót és V-Strom 1000-et - amennyire ezekkel terepezni lehet, ahhoz pedig egyáltalán nem indokolt a küllős felni, az évi egy-két szenvedéssel teli alkalomnál azért fontosabb, hogy lehessen rá belső nélküli abroncsot húzni.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.