2016.02.04. 17:08 Módosítva: 2016-02-04 17:13:17

Tisztelt Nepperűző!

12 éve kezdtem a motorozást egy Honda Dioval, majd folytattam Aprilia RS 50-nel és 125-tel egészen 3 évvel ezelőttig. Három éve már, hogy nem ültem motoron, és újra nyeregbe pattannék. Nem tudom eldönteni, hogy mennyire kell tényleg óvatosnak lennem, hogy kezdő motort vegyek, vagy beleugorhatok egy komolyabba is?

A leendő motorommal kapcsolatban amit biztosan tudok, hogy full idomos motort szeretnék. Túrázásra és munkába járásra használnám (30km). Jó lenne, ha az utasnak is kényelmes lenne. Én magam 185cm, párom 165 cm magas, sportos testalkat. Motor hangját tekintve jobban szeretem a "visítós" hangokat, de ez nem mérvadó. Amiket néztem: Kawasaki ZX-6R, Yamaha R6, azonban ha nem ajánlja ezeket a típusokat, akkor néztem a Kawasaki ER-6f, SV650S típusokat, de ezektől félek, hogy kicsik lennének. Nagyon hálás lennék, ha adna támpontot, hogy merre induljak el. Milyen motorokat nézegessek.

Válaszát előre is köszönöm.

Tisztelettel: Motoros Balu

Kedves Balu!

Az utasnak is kényelmes kitétel kapásból kizárja az R6-ot és a ZX-6R-t. Az R6 a vezetőnek is nagyon kényelmetlen, hiszen a leginkább pályaorientált 600-as, különösen a 2005 utáni modellek - azoknál nem túlzás azt állítani, hogy a tervezők tettek az utcai motorosokra.

Kawasaki Ninja ZX6-R 636 - ez 2003-as és 2004-es széria külsejétől máig nem tudok szabadulni. Egyszerűen odavagyok érte. Kényelmesnek viszont tévedésből sem nevezném
Kawasaki Ninja ZX6-R 636 - ez 2003-as és 2004-es széria külsejétől máig nem tudok szabadulni. Egyszerűen odavagyok érte. Kényelmesnek viszont tévedésből sem nevezném

A ZX-6R-ből viszont készült a 636-os széria, ami a plusz 36 köbcenti miatt nem is felelt meg a nagy versenysorozatok 600-as kategóriáinak a szabályainak. A Kawasaki ezeket kimondottan utcai sportmotornak tervezte, de attól még nem lett belőle valami kényelmes dolog. Amúgy mindkét említett típus kimondottan megbízható és jó motor, csak ne várjuk tőle, hogy kétszemélyes, kényelmes túramotor legyen - bár van aki, arra használja, de az egy extrém hobbi.

Sem az ER-6 sem az SV650 nem érződik gyengének, pláne bármilyen 125-ös után, de ezektől ne várj visító hangot, az SV650S ráadásul csak félidomos, így ismét nem felel meg az elvárásaidnak - bár gyártanak hozzá utólagos, teljes idomszettet, de azt nem olcsó beszerezni.

Yamaha YZF600R Thundercat
Yamaha YZF600R Thundercat

Ha minden szempontnak megfelelő motort keresel, akkor két típust tudok ajánlani: a Yamaha YZF600R Thundercat-et és a Honda CBR600F4i-t - az utóbbiból készült sport kivitel, erősített kuplunggal és lépcsős nyereggel. Mindkettő kellemes karakterű, kényelmes, de sportos hangulatú motor, elég megbízhatók, és elterjedtek - vagyis kis keresgéléssel találni belőlük jó állapotú, nem rommá tört, tákolt példányt.

Honda CBR600F4i
Honda CBR600F4i

Üdv:

Nepperűző