2016.02.06. 08:15

Kedves Nepperűző!

Városi használatra (Budapest) szeretnék robogót vásárolni, napi 20-25 km-re, illetve hétvégenként kimennék vele a budai agglomerációba, ami pl. a budakeszi emelkedő oda/vissza megmászását is jelenti. Van már egy kis robogós tapasztalatom, a Totalcar berkeiben született régebbi cikkeken felbuzdulva vásároltam 2 éve egy Yamaha Vino-t, amit amúgy imádnék, ha nem lenne rajta halálfélelmem. Az addig bringával járt, és jónak tűnő utakon úgy éreztem magam, mintha egy megbokrosodott ló hátán ülnék, ezért a kezdeti fellángolás alábbhagyása után jobbára hanyagolva van a kis jószág.

Yamaha Vino
Yamaha Vino

Alapjában véve viszont érzem én, hogy az irány jó volt, csak rosszul választottam, így most újra nekifutnék a kérdésnek. Létezik olyan 50ccm-es nagy kerekű robogó, ami alkalmas a fenti feladatra? Vagy mindenképpen a B125 felé kell mennem? (ez esetben tanfolyam is szükséges lenne). Ha csak az utóbbi megoldás jöhet szóba, akkor egy használt Honda PCX-en tudnám elképzelni magam. Tanfolyam ára + 500eFt-s keret a robogóra + 50-60eFt ruhapénz az amit felső hangon kis bírnék préselni (sisakom van). Ez mennyire lenne jó választás? Egyébként 38 éves vagyok, 20 éve vezetek, és viszonylag sokat bringázok a városban. A Vino-s maszatolást leszámítva nulla motoros/robogós tapasztalatom van.

Előre is nagyon köszönöm a választ!

Üdvözlettel:

Csaba

Kedves Csaba!

Sajnos az 50-es robogók ereje limitált, ami kicsi, könnyű és emiatt jól megy, annak futóműve nincs, ami pedig elég masszív, és tisztességes rugózása-csillapítása van, az pedig jellemzően elég lomha. A Vino viszont az emlékeim szerint nem tűnik életveszélyes dolognak, simán lehet, hogy a te járműveddel nem stimmel valami - 50-es robogóval egyébként ha nem is kimondottan nagy öröm a túrázás, a főváros körül viszont el lehet bóklászni.

Ha ennél többre vágysz, akkor érdemes 125-ösre váltanod - azzal már egészen szép túrára is vállalkozhatsz, illetve a városi közlekedés csúcsragadozója lehetsz.

A Honda PCX nagyon jó választás, lényegében kockázatmentes, de olcsóbban is találhatsz megbízható robogót: az egyik személyes kedvencem a Piaggio Liberty, a Leader blokk erős, megbízható, egyedül az olajszintre kell figyelni, ugyanis ha megszorul, költséges a felújítás. A többi, nagyobb számban előforduló hiba nem számottevő tétel, ilyen például a blokkot tartó H-alap kikopása - ez olyan érzést okoz, mintha a robogó nem egy nyomon menne, a blokk külön mozogna - amit kb. 15-20 ezerből lehet orvosolni.

Piaggio Liberty
Piaggio Liberty

Szintén nem jelent nagy kockázatot egy Kymco megvásárlása, az Agility 125 a robogók között a régi Swiftnek felel meg: olcsó, fapados, de nagyon tartós és megbízható. Ez arra vezethető vissza, hogy nagyon mélyről szívja fel az olajat, jelentős olajfogyást is jól tolerál. Egyetlen jellegzetes hibája, hogy vastagcsontú vezető esetén eltörik az ülés műanyag alapja.

Kymco Agility
Kymco Agility

Üdv:

Nepperűző