2016.02.25. 17:15

Sziasztok!

Találtunk szlovákiában egy 2015-ös gyártású motort, ami nincs üzembe helyezve, de van benne kb 6700 km. Az ára csábító, Magyarországon szeretnénk üzembe helyeztetni. Milyen költségekre számítsunk, ha megvennénk? Regadó? Ez most új motornak számít?

Köszönöm.

Melinda

Kedves Melinda!

Ha megveszitek a következőkre készüljetek:

- mindenképpen kétnyelvű adávételit írjatok, mert egyébként hivatalos fordítóval le kell fordíttatni az adásvételit.

- ha itthon a motor, irány a műszakivizsga-állomás, ott be kell fizetni a szükséges díjakat, remélhetőleg megkapja az igazolást a megfelelő műszaki állapotról

- meg kell rá kötni a kötelező biztosítást

- az eddig megszerzett dokumentumokkal és az adásvételivel irány a vámhatóság, aztán be kell fizetni a regadót és az eljárási díjat, majd vissza a vámhatósághoz, ahol megkapod az igazolást a regadó befizetéséről

- az összes papírral irány az okmányiroda, ott kifizeted a forgalmit, a törzskönyvet, a rendszámot és a vagyonszerzési illetéket.

Mivel nem írtad, hogy milyen motorról van szó, így nem tudom megmondani hozzávetőlegesen sem az illetékek mértékét.

A magyar hatóság szemében akkor számít egy motor újnak, ha nem futott még hatezer kilométert, vagy nem múlt még el fél éves - ebben az esetben áfa-különbözetet kell fizetni utána. Erről korábban már itt volt szó. Ha ezt túl bonyolultnak találod, akkor érdemes profikra bízni, több cég is foglalkozik itthon külföldről behozott járművek ügyintézésével.

Üdv: Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.