2016.03.13. 08:25

Tisztelt Nepperűző!

Budapesti motorvásárlással kapcsolatban kérnék tanácsot. B kategóriás jogsim van, 10 éve motorozok, otthon vidéken egy Yamaha DT-vel jártam. De most úgy gondoltam, hogy itt a fővárosban kellene egy szaladgáló gép, főleg munkába járásra, ami cirka 15 km naponta. Mivel elég nagy darab vagyok (felülről karcolom a mázsát), így valami lendületesebb 50-est keresek, de robogók terén nem igazán vagyok otthon. Következő típusokkal szemeztem eddig:- Malaguti F12- Yamaha Aerox- Gilera Runner

A keret nagyjából 150 000 Ft lenne. Ha ezeken kívül még tudna ajánlani valamit, azt is szívesen venném. Fontos lenne, hogy viszonylag tartós legyen, ne menjen rá a gatyám a karbantartásokra.

Segítségét előre is köszönöm!Balázs

Kedves Balázs!

150 ezer forintból van esély arra, hogy olyan robogót vegyél, amire sokáig nem kell jelentős összeget költeni. Mivel nagy darab ember vagy, nem is érdemes kistestű robogókat keresned - ilyen szempontból mind a három kinézett típus megfelelő, hiszen nem a térdig érő kis gyöszök, mint például a Yamaha Jog. Ráadásul közös bennük, hogy ötvenes mércével mindegyik jó féket és futóművet kapott.

Malaguti Phantom F12
Malaguti Phantom F12

A Malaguti Phantom F12-t 1994-ben mutatták be és egészen 2006-ig gyártották, majd jött a Phantom F12R és F12S - dögös forma és erős blokk jellemzi. A tuningot elég jól bírja, ráadásul voltak belőle különböző, gyárilag is hergelt kiadások (pl. a Malaguti Ducati F12) - azok közül egy jó állapotút megcsípni kész főnyeremény. Elriasztó típushibáról nem tudok - a blokk például azonos a Liberty 50 kétüteműjével, szóval az alkatrészellátás biztosított.

Yamaha Aerox R
Yamaha Aerox R

A Yamaha Aerox szintén a sportos vonalhoz tartozik, érdemes MKB Nitro néven is keresni, a két motor ugyanaz, csak a nevük más. Apró finomság, hogy a fékrendszer a Brembótól, a futómű a Paiolitól származik, és úgy általában nagyon jó minőségű robogóról van szó. Készült belőle Aerox R néven versenyreplika a Yamaha MotoGP csapatának színeivel. A folyadékhűtéses Minarelli blokk tartós, alkatrész is van hozzá, ám mint minden sportos robogót, ezt is sokan babrálták, hajtották, gányolták - szóval érdemes alaposan megnézni vásárlás előtt, ugyanis az alkatrészek nem mindig olcsók hozzá, az idomok például kimondottan drágák.

Gilera Runner
Gilera Runner

A Giler Runner igazi legenda. Elég ránézni, és látszi, hogy nincs hagyományos terpnije, nem lehet a lábak között végtelen motyót szállítani, cserébe van rendes váza. Az 1997-es bemutatóra úgy vitték oda, hogy a legsportosabb robogót készülnek bemutatni. Az ötvenes is jó, de az igazi vadorzó a 180-as volt, ami úgy nyelte a benzint, mintha a motor nem elégetné, hanem egy turbinát kéne meghajtani az üzemanyaggal. Cserébe ment, mint a disznó, állítólag lámpától az 500-as nagyrobogókat is képes volt lelépni. Az ötvenes változat teljesítményben szerényebb, de tényleg kimondottan sportos, érdemes az elöl-hátul tárcsafékes modelleket keresni. Mivel a Piaggio csoporthoz tartozó többi márkával azonos alkatrészkészletből építkeztek, a fenntartása nem követel különösebben vastag pénztárcát.

Tehát mind a három típus megvehető, mindegyik esetben az állapotra érdemes figyelni, ne lógjon a kormánycsapágy, a futómű rugózzon és csillapítson, a fékek ne legyenek rommá kopva, ne szivárogjon sehol semmi, induljon és járjon szépen, a hajtás pedig legyen rendes állapotban: ha a szíj és a görgők is rendben vannak, valószínűleg volt gazdája.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.