Mi baj lehet egy Scarabeoval?

2016.03.21. 10:05

Tisztelt Nepperűző!

Napi kb. 50 km megtételére keresek robogót max. 125ccm-ig és kb. 250e Ft-ig. Ahogy nézegettem a hirdetéseket, nincs túl nagy kinalat, ill. nem is bízom mindegyik márkában. Az Aprilia Leonardot és Scarabeot nézegettem leginkább, ezekről mi a véleménye? Inkább az előbbi tetszene, de erről sok áradozó véleményt nem olvastam... Ezeken kívül még mit ajánlana?

Válaszát előre is köszönöm,

Dezső

Kedves Dezső!

A Leonardoval nincs sok tapasztalatom, a Scarabeoról pedig hosszú távú megbízhatóság terén inkább rosszakat hallottam, mint jót. Scrarabeo esetén fontos, hogy én kizárólag 2005 után gyártottat vennék, ugyanis akkor vásárolta fel a Piaggio az Apriliát - aminek az eredményeként látványosan javult a minőség. Hogy mást ne mondjak, a korábban ülés alatti rekesz nélküli nagykasztnis Scarabeokat (250-től 500 köbcentiig) úgy alakították át, hogy a tárolójuk még a Piaggio Beverly-nél is nagyobb lett. Visszatérve a kistestű (50, 100, 125, 150, 200) Scarabeokhoz: a kétüteműektől fáznék, hiszen azokba a kortárs DiTech Aprilia SR blokk került, ami rendkívül megbízhatatlan.

A 125-ös, 150-es és 200-asok a Rotaxtól származtak, majd ezeket váltotta a Piaggio éra beköszöntével a LEADER blokk, amit a Liberty 125-ből is ismerhetünk, és nagyon jó konstrukció, ennek 40-50-60 ezres futás még nem a világ vége, ezeket a rafinált nepperek simán visszatekerik 15-20 ezerre.

Én személy szerint Liberty párti vagyok, volt is sajátom, még a régi, ovál lámpás szériából, és nagyon szerettem. A típusnak jellegzetes hibája a blokkot tartó H-alap tűgörgőinek kikopása - könnyű észrevenni a hibát, kanyarban olyan érzést okoz, mintha a motor és a blokk külön nyomon futna. Ennek javítása nem eget verő tétel, a négy tűgörgő darabja körülbelül ezer forintos tétel, és szükséges két szilent sem sokkal drágább. Szintén gyenge pont a kormánycsapágy - a legtöbb robogónál egyébként ez jellemző jelenség - rossz utakon akár 10 ezer kilométer alatt is kinyírható, de kis odafigyeléssel kétszer-háromszor ennyit is elfutnak. Pro tipp, hogy ezekből mindig vegyük meg a gyárit, hiba lényegesen drágább, tartósságával hosszú távon behozza az árát. A nagy költés akkor kezdődik, ha az első villa elengedi az olajat - nem felújítható, az új alkatrész nagyon drága, bontottat pedig nem mindig könnyű szerezni. A másik zsebbe nyúlós történet, ha a magához a LEADER blokkhoz kell nyúlni, ugyanis elég drágák hozzá az alkatrészek, a két szelephimba simán kitesz 70 rugót, a vezérműtengely még drágább - felújítás helyett jobban megéri egy komplett bontott blokkot venni nagyjából százezer forintért. Emiatt a vásárlásnál első körben a motor állapotáról kell meggyőződni.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.