2016.04.02. 10:24

Tisztelt nepperűző!

Agronómusként dolgozom. Többször megesik a nyári szezon folyamán, hogy a 4 kereket célszerűbb lenne 2-re cserélni. (Meleg van - nem bírom a klímát / annyira össze van vágva a földút, hogy csak gyalog, vagy esetleg motorral lehetséges a közlekedés.)

Így kezdtem el nézegetni a 125-ös (eddig van jogosítványom - kisebbet nem szeretnék) 4 ütemű (tetszik a hangja - talán megbízhatóbbnak mondják - tankolás) enduró motorokat.

Az eddigi két kiszemelt a Yamaha XT 125 R, illetve a Honda XR 125 L. Kb. 350-450 eFt-ot szánnék rá átírással együtt.

Kérdéseim:

A fent említett típusok megfelelőek lehetnek-e számomra, illetve tudna-e alternatívát ajánlani? Az esetleges vásárlásnál mire figyeljek az egyes típusoknál?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Endre

Kedves Endre!

Mind az XT125R, mind az XR125L jó választás ebben az árkategóriában. Könnyű, agilis, megbízható motorok, egyik sem erőtől duzzadó, cserébe takarékosak. Talán a Suzuki DR125-öt tudnám még javasolni, de az sokkal inkább sportendurós kialakítású, ami ebben az esetben azt jelenti, hogy kényelmetlenebb az ülése, viszont terepezés közben jobban lehet rajta mozogni.

Yamaha XT125R
Yamaha XT125R

Jellegzetes típushibáról egyik esetében sem tudok, ezért kizárólag állapot alapján választanék. Vásárlásnál az esztétikai állapotot hagynám utolsó szempontnak, egy terepes munkagépnek nem kell szép fényezés, szakadásmentes ülés és karcmentes idomszett. Ehelyett inkább azt nézném, hogy könnyen indul-e a motor, csendes-e a járása, és van-e füstje.

Ha indulásnál köp kék pamacsot, az még a kisebb baj, olyankor a szelepszár-szimering lesz a hibás, ha viszont melegen, nyélgázas kigyorsításoknál jön belőle a füst, akkor a henger és a dugattyúgyűrű hézaga nem megfelelő, vagyis drágább lesz a felújítás. Fontos, hogy ne szivárogjon sehol az olaj, se a blokknál, sem a futóműnél. Ha vásárlásnál minden rendben, akkor utána az első szerviznél érdemes minden folyadékot és szűrőt cserélni, beleértve a fékfolyadékot és a villaolajat is.

Honda XR125L
Honda XR125L

Ezekhez a kis endurókhoz a kopó alkatrészek nem drágák, egy láncszett, egy garnitúra fékbetét vagy gumi nem jelent akkora költséget, mint a nagyobb motoroknál, vagyis a blokk állapota mindennél előrébb való a konkrét darab kiválasztásakor.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.