2016.04.14. 16:15

Tisztelt Nepperűző!

Nagy a dilemmám! Nagyrobogóra váltanék, a keret 350 magyar forint. Scarabeo 500, vagy Burgman 400? Tudjuk, a Burgman eszi az olajat, van alkatrész, donor, stb. A Scarabeo tán korszerűbb, injektoros, erősebb, kevesebb kilométerrel... Túráznék két személlyel hosszabb távon, és napi nyolcvan km ingázás. Már az őrületbe kergetnek a motoros haverok, mindegyik mást mond. Gondoltam szakemberhez fordulok, melyik a tuti....vagy ajánl egy harmadikat?

Tisztelettel: Dániel

Kedves Dániel!

A Burgman 400-ról korábban már itt írtunk, szerintem itt mindent megtalálsz a típussal kapcsolatban.

Én valószínűleg a Burgman mellett döntenék, és a bőséges kínálatból kiválasztanám a legjobb állapotút, majd odafigyelnék a jellegzetes hibákra. A Scarabeo 500 sem tiltólistás, és ebben az ársávban egyébként simán lehet jó vétel.

Suzuki Burgman 400
Suzuki Burgman 400

A nagykasztnis Scarabeonál típushiba a feszültségszabályozó elpusztulása - kisker áron körülbelül 50 ezer forintos tétel, a cseréje nem bonyolult, csak az első idomot kell lebontani, az még szervizóradíjban sem sok. Ha esetleg elmegy a vízpumpa, az sem nagy tétel, a szett olyan 15 ezer forint körüli összeg, a gond akkor kezdődik, ha a tengely is elrohadt, egyébként csak a karmantyú szimeringet kell cserélni, ahhoz pedig elég levenni róla a csigaházat. Ha a tengely is cserés, akkor le kell venni a generátorfedelet, onnantól pedig már kell az új olaj és szűrő is, bontani kell az idomokat, széthúzni a blokkot - úgy már anyagárban is duplája, plusz rengeteg szerelés. Ránézésre sajnos nem lehet megmondani, hogy milyen szintű a probléma - szerencse, hogy a tengely csak akkor szokott berozsdásodni, ha valami barom csapvízzel tölti fel.

Érdemes ellenőrizni a kormánycsapágyat, átlagosan 15 ezer kilométert bír. Ha mégis a Scarabeo mellett döntesz, mindenképpen 2005 utánit válassz, az már a Piaggio csoport felügyelete alatt készült, azok egyrészt megbízhatóbbak, másrészt már használható méretű az ülés alatti tároló.

Vásárlás előtt nagyon megnézném a futóművet, sajnos a telószárakon a javítgatás nyomait sokszor nagyon nehéz észrevenni, jó szem és nagy tapasztalat kell hozzá.

Scarabeo 500
Scarabeo 500

Maga a blokk egyébként tartós, 60-80 ezret gond nélkül elviselnek, és onnan még simán visszapörgeti 20 ezerre egy dörzsölt gazember. Ezért érdemes olyanokra figyleni mint a markolat, az ülés, a műanyagok és a féktárcsák - ezek árulkodhatnak a valódi futásáról. Mivel a motor felújítása nagyon drága, érdemes odafigyelni a gyanús zörejekre - sajnos ehhez megint gyakorlott szakember kell, aki külön tudja választani a zajokat, nem zavarja meg például az elfáradó kuplung csörgése. Alkatrész egyébként bőven van hozzá, kényelmes is, és ami a fontos szempont lehet, hogy az azonos állapotú konkurenseknél jobb áron lehet hozzájutni.

Ha mindenképpen kéne harmadik opciót ajánlani, az a Kymco Xciting 500 lenne, alapvetően jó véleménnyel vagyok a Kymco termékeiről - de nem csak én, hanem a BMW és a Kawasaki is, hiszen mind a két márka gyártat velük.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.