2016.04.22. 15:58

Kedves Nepperűző!

Régóta nézem már a lehetséges motorok listáját melyek megfelelőek lennének első nagymotornak. Fent akadt a szemem azon a bizonyos Kawasaki ZZR-400-on. Több váltós kismotorom is volt (Derbi Senda) és ezeket már kinőttem. Alkalmas lenne egy ilyen gép első nagymotornak? Néha személyszállításra és túrákra is használnám. Vagy netán a belpiacossága miatt ne vágjak bele?

A keret 5-600 ezer forint.

Köszönettel:

Péter

Kedves Péter!

Simán megvehető a ZZR400, első motornak is tökéletes, 58 lóerő azért nem az öngyilkosság a kategória. Én nem a belpiacosság miatt félnék tőle - most már mindenhez lehet alkatrészt rendelni, a ZZR400-nál sokkal ritkább motorokhoz is. A gond ott kezdődik, hogy 1989-től gyártják, és ha jól tudom, 2003-ban fejezték be a típust, vagyis a legfiatalabb példányok is 13 évesek, de sokkal jellemzőbbek a 20 év körüli darabok. Azok pedig nagyon csúnya dolgokon vannak túl, hiába igényes és jól megépített sportmotorok. Emiatt típushibákról felesleges beszélni, azt kell ellenőrizned, hogy mennyire van rendben.

Az, hogy estek vele, az egy dolog, szinte az összessel estek már, az a kérdés, hogy mennyire csukták össze - idomjavítás még nem gond, ha a vázat és a futóművet egyengették, az már inkább. A jó állapotú blokk ennél nagyon fontos, a vásárlásnál külön nehezítő tényező, hogy az idomok miatt nagyon nehéz alaposan átvizsgálni.

És figyelj oda a kopó alkatrészek állapotára is, gumiből, féktárcsából és láncszettből simán 100 ezer forint fölötti tétel lehet, ha mindből újat kell venned.

Ezek miatt mindenképpen szánd rá az időt, és nézz meg több darabot, némelyik messze lesz a lakhelyedtől - sajons ezek a látogatások mind a motorvásárlás költségét növelik, de szerintem inkább az utazás, mint egy szétbarmolt karburátor miatti hosszú szívás, már ha lehet választani.

Túrázgatni, utast vinni alkalmas, már amennyire egy négyszázas sportmotor erre alkalmas lehet - alapvetően egyik sem volt szempont a tervezésnél, de kellő kitartással azért mindkettő megoldható.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.