Mire figyeljek, ha használt motort veszek?

2016.04.29. 16:53

Tisztelt Nepperűző!

Elérve a 4. X-et úgy döntöttem, hogy megvalósítom régen dédelgetett álmomat, és vásárolok egy motorkerékpárt, amivel én, és - utasként - a feleségem is elégedettek leszünk. A választás a Honda NT650V típusára esett. Igazából nem típussal kapcsolatosan szeretnék kérdezni, mivel az oldalon korábban megjelenteket már olvastam. Konkrétan magával a vásárlással kapcsolatosan szeretnék segítséget kérni-kapni.

Hogyan kerülhetem el, vagy minimalizálhatom azt, hogy egy roncsból újjáépített, csillogó-villogó motorikus hulladékot vegyek? Motorozni nagyon szeretek, de azokhoz nem értek.

A legnagyobb netes piac kínálatát böngészve azt látni, hogy igen nagy a szórás köztük, 500 ezer és 1 millió között találni belőlük. Közös pontjuk az érdekesen kevés km., és a külföldi származás. Ha a drágább jobb elvet lehetne követni, akkor nem lenne gondom, de feltételezem, ilyen egyszerű dolgom nem lesz.

Azért tartom különösen fontosnak a jó állapotú motor megvételét, mert hosszabb távra, 10-15 évig tervezem megtartani a motort. Nem sürgős a vásárlás, szívesen kivárom a megfelelő vételt. Esetleg hagyjam a hazai kínálatot, és nézzek körül külföldön? De még akkor is ott van az ellenőrizhetőség kérdése.

És egy plusz kérdés. Keressek inkább az NT700V-k között? Fiatalabbak, így lehet, hogy könnyebb dolgom lesz?

Segítségét előre is köszönöm!

András

Kedves András!

Ahogyan szelephézagot állítani sem lehet megtanulni egy emailből, úgy a motorvásárlás csínját-bínját sem tudom átadni egy rövid tanácsban. A legjobban akkor jársz, ha kihasználod a különböző szervizek szolgáltatásait, és ott átnézeted a motort - ennek 5-6 ezer forint költsége szokott lenni, az sem garancia arra, hogy nem vernek át, de szerintem jól elköltött összeg az ilyen. A másik opció - ami egyébként nem zárja ki az elsőt - hogy többet megnézel és kipróbálsz, és a legjobbat veszed meg. Itt és itt már írtunk arról, hogyan kell használt motort venni, ezekben benne van a lényeg.

Deauville-nél én megnézném az idomokat, de nem csak kívül, hanem belül is - fényezni sokan tudnak, szépen műanyagot javítani viszont sokkal kevesebben. A másik tipp, hogy az idomokban általában benne van a gyártási év, ha ez nem egyezik a motoréval, akkor valószínűleg törték. Ami nem feltétlenül jelent halált, a műanyag roppanása nem jelent automatikusan roncsot, szóval következő körben megnézném a kormányhatárolókat a villanyakon, azok sérülése viszont nálam kizáró tényezők.

A valós futásról árulkodhatnak a lábtartók és a féktárcsák kopottsága - 30 ezer kilométernél sem a zsír új, sem a rommá kopott tárcsa nem életszerű. De mivel a Deauville baromi tartós motor, nagyjából érdektelen a futott kilométer, az úgyis annyi, amennyire az eladó beállítja, sokkal érdekesebb az állapot. De ha mész vele pár kört, és minden finoman, simán jár, ügyesen mozog, kellemes a hangja, akkor nagyon súlyos baja nem lehet.

Fiatalabb motorral mindig könnyebb, ha belefér a keretbe, sok macerától megkímélheted magad, ha eleve 700-ast keresel - plusz ha hosszú távra tervezel, akkor pláne jobb választás.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.