Japánság, ár, teljesítmény, szélvédelem

2016.05.15. 18:52

Tisztelt Nepperűző!

Rengeteg típus és cikk átvizsgálása és árfekvése, japánsága és testesebb méreteimhez való passzolása miatt egy Suzuki RF600R/RF900R vásárlásán iparkodnék. A motor sportos megjelenése ellenére az üléspozíció már-már túrás, ami számomra nagy pozitívum. Emelett az olvasottak alapján tisztában vagyok vele, hogy inkább egy Bandit, mint egy GSX-R úttartását várhatja tőle az ember, ami számomra szintúgy előny. Erő és nyomaték ügyében a 600-as is bőven elegendő, de ha ugyanannyiért kínálnak 900-ast, akkor azért a plusz nyomatékért a kis fogyasztástöbblet bőven beleférne!

Suzuki RF900R
Suzuki RF900R

A típusnak vannak egész jó fórumai, mégis azt kérdezném mire érdemesfigyelni típus specifikusan a vásárláskor? RF600R/RF900R esetében külön-külön valami? A "hogyan vegyél motort" cikkeket olvastam és ezek szellemében nézném át, de hátha van amire főképp figyelni kell, lévén a hirdetett km-óra állások sokszor hihetetlenül alacsonyak koruk ellenére, és az áruk is nagyon kedvező az erőnlétükhöz képest...

Másik részkérdésem, hogy véleménye szerint mennyire büntető a hátsó ülés utasnak túrázáshoz? Terveznénk ilyet párommal.

Végül hasonló kategóriában (japánság, ár, teljesítmény, szélvédelem) mit ajánlana még? CBR600? ZZR600? Más?

Válaszát köszönöm!

Üdvözlettel:

Péter

Kedves Péter!

A Suzuki RF sorozattal kapcsolatban csak olvasmányélményeim vannak. Ezek alapján az RF600 nem lett sikertörténet, pedig sem a futóművére, sem a váltójára nem lehet panasz, legalábbis a kortárs sportmotorokhoz viszonyítva. Negatívuma a gyenge minőségű festés, a rozsdásodási hajlam, a magas fogyasztás és nagy tempónál a kellemetlen vibrációk, illetve viszonylag sokat olvasni gyertyaproblémákról. 1995-től javítottak a fényezés minőségén és a korrózióvédelmen, a vaskos fogyasztás viszont változatlan maradt a módosított gyújtás ellenére is - simán bevágja a 6,8-at százon, de tíz liter fölé hajszolni sem nehéz feladat.

A 900-asról még kevesebb az infóm, főleg a 237 kilós tömege miatt érte kritika, illetve tartósnak sem bizonyult, ötvenezer kilométer után általában cserélni kell a vezérműláncot és a feszítőket, a kuplungkosarat, illetve a váltó fogaskerekein már ennyi idő után is látni szuvasodás jeleit, és az eddigre kikopódó szelepülék sem kecsegtetnek semmi jóval.

Honda CBR600F F3
Honda CBR600F F3

A hatszázas RF helyett én inkább a CBR600F-et javasolnám, F3, F4, F4i - nagyjából mindegy, a pénztárcád és a kínálat alapján döntsd el. A kategóriában ajánlom még a Yamaha YZF600R Thundercatet, ami szintén kényelmes két személynek, miközben van benne sportos hangulat is. Ha még nagyobbat keresel, akkor a YZF1000 Thunderrace is jó vétel lehet. Illetve örökzöld sláger a Honda VFR750F, ami pont a kettő közé esik.

Üdv:

Nepperűző