Nagy túraendurót most, vagy még nagyobbat később?

2016.05.26. 16:34

Tisztelt Nepperűző!

Túra-endurók szerelmeseként első nagymotorom beszerzésén vagyok. Két modell jött számításba, viszont az árbeli különbség döntésképtelenné tett.

Az olcsóbb változat: Yamaha TDM 850/900 nagyjából 450e - 600e Forintig válogathatok, de ami a legfontosabb, hogy a keret erre a modellre 2 hónapon belül meglenne, és még idén motorra ülhetnék, ami nagyon piszkálja a fantáziám. A drágább változat: Aprilia ETV1000 Caponord, kb. 700 ezer forinttól indul. Nagy szerelmem, de a piacon nagyságrenddel kevesebb példány van, és olasz mivolta miatt sokak szerint rizikós vásár, plusz az árából adódóan csak év végén tudnék hozzá jutni, télen viszont lehet, hogy olcsóbban.

Válasszam az olcsóbb, állítólag megbízhatóbb, de mindenképpen gyorsabb megoldást TDM képében, vagy megéri kivárni a Caponord-ot?

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel: Ádám

Kedves Ádám!

Ha jól látom, neked igazából életvezetési tanácsadás kell, nem nepperűzői. Ha viszont műszaki szempontból közelítem a témát, akkor az a helyzet, hogy ha a TDM-et veszed, akkor indul hét kilóról a történet. Igen, van annál olcsóbban is, de hiába imádom az első generációs TDM850 formáját, ha nem nézegetésre kell, akkor inkább az 1996 utáni, Mk2-eseket nézegetném, amiben már 270 fokkal elékelt gyújtású blokk van - ugyanúgy, mint a TRX850-ben. De TDM-nél szerintem megéri 900-asra spórolni, a hatos váltó, az injektor, az R1 fékek, a csökkentett csomag, az erősebb blokk és az opcionális ABS mind-mind sokat számítanak. Szóval ha TDM, én gyűjtenék még, és venném a 900-ast.

Ahogy pörgetem a hirdetéseket, az Aprilia Caponord sem hétkilós buli, inkább 8-900 ezer forint a belépés, és oda meg vissza vagyok én is tőle, az a forma, a váz, a lengővilla, a V2-es Rotax blokk, a küllős kerék, az 50-es telószárak - piszkosul imádom minden részletét. Nem gondolom rizikós vételnek, a típushibákról pedig már írtam korábban.

Üdv:

Nepperűző