Az egyik motorszerűbb, a másik egyéb téren zseniális

2016.05.31. 14:27

Kedves Nepperűző!

A2 es friss jogosítványhoz keresek motort. Sok kutatás után két példány maradt:

-Honda NC700S

-Kawasaki ER-6n

Azért lenne szükségem a tanácsára mert nem tudom el dönteni melyik illene jobban egy friss jogsihoz. A cél meg tanulni kezelni...dűtögetni kanyarból kanyarba. Ön szerint melyik lenne ideálisabb erre a célra? Esetleg más motor? A keret 1-1,8 millió forint lenne, így már eközül a kettő közül is jókat találni a piacon.

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv:Dani

Kedves Dani!

Mind a két motor tökéletesen alkalmas a célra, viszont nagyon-nagyon más a karakterük. Az NC700 olyan, mint egy dízelautó, lent nagyon nyomatékos, alacsony fordulaton szépen lehet vele menni, üzemanyagot alig fogyaszt, viszont nincs felső tartomány, hamar leszabályoz. Mellette szól, hogy a tank helyén lévő tároló zseniális találmány, ha egyszer NC-zel, utána minden motorról hiányozni fog az a sisakot is elnyelő verem. Ami rossz benne, hogy kicsit furcsán mozog, nem élménymotor, hanem nagyon ésszerű közlekedési tárgy. Illetve ami a te esetedben ellene szólhat, hogy az NC700-at kizárólag a duplakuplungos automataváltóval (DCT) ajánlom. Érthető, hogy sokan viszolyognak tőle, de azt a motort úgy tervezték, hogy DCT-vel legyen igazán jó, illetve hamar rájön az ember, hogy ha váltogatni akar, akkor azt sokkal jobb gombnyomogatással tenni, mint lábbal rugdosni egy kart.

Az ER-6 sokkal inkább hagyományosan motorszerű valami, amiből van is A2-re fojtott változat. Szerintem szebb és igényesebben kidolgozott a külseje, mint az NC-nek, a blokkja pörgős, sportos karakterű, ha kimennél gyakorolni gokartpályákra (Kakucs, Brezova) a Kawát sokkal jobban fogod élvezni, jobb a futóműve, semlegesebben fordul. Magamnak egy DCT-s NC-t vennék, mert alaposan ismerem típust, mentem vele vagy 20 ezer kilométert, viszont amit szeretek benne, az sokaknak - például a szerkesztőség jelentős részének - egyeszerűen nem jön be, és elég hosszasan tudják pocskondiázni.

Az ER-6 ezzel szemben egy klasszikus, kezes, sportos naked, amire jó ránézni, valószínűleg eladni is könnyebb lesz, ha majd feljebb lépsz, és a megbízhatóságára sem szokott gond lenni.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.