100 ezerből bejárós robogót

2016.06.02. 17:17

Kedves Nepperűző!

A munkám jellegéből adódóan heti 2-3 alkalommal át kéne gurulnom a szomszéd városba (12 km). Mivel autóm jelenleg nincs, és elég későn végzek ahhoz, hogy buszra szálljak, valami megbízható és költséghatékony megoldást szeretnék, így pattant ki a fejemből, hogy akár robogózhatnék is.

Nem vagyok egy túl igényes pacák, és sajnos eddig a motorok felől sem nagyon érdeklődtem, ezért keveset tudok róluk. A fentieken kívül annyi elvárásom lenne, hogy egy kisebb bevásárlást ezzel szeretnék intézni, úgy, hogy egy cekkert a lábam közé teszek, tehát mindenképp ilyen kialakítású robogó lenne az ideális. Illetve még annyi, hogy 185 centi vagyok és 100 kiló, ehhez mérten örülnék, ha a hab testemmel tartaná az 50 km/h-t, viszonylag kényelmesen.

Az egész bulira lenne 100 000 Ft-om. Ebbe beleférhetne egy kisebb szerviz is a kopó/fogyó alkatrészeket cserélve és a friss olaj. Ha nem, az sem okoz gondot. Valamiért az öreg japán darabokra bukok, talán a tavaly vásárolt szerkesztőségi Honda Dio, ami beindította a fantáziámat. Nézegettem még Yamaha Jogokat, is de azokból nem olyan jó a kínálat, mint a Hondából. Kérdés, hogy megvételkor miket kell átnézni egy robogón, hogy kevésbé legyek átverve, és hogy egyáltalán nekem való-e ez a típus. Minden más javaslatot szívesen fogadok.

Üdvözlettel: Balázs

Kedves Balázs!

A Honda Dio és a Jog nyugodtan ajánlott az általad megjelölt célra, de én nyugodtan ajánlom szinte bármelyik Yamaha 50-est is, a BWS például hatalmas kedvencem. Ezeknek a régebbi, japán, kétütemű ötveneseknek egyáltalán nem jelent gondot nagytestű pilótával sem az 50 km/h tartása.

Én a helyedben az olaszokat sem zárnám ki, egy jó Piaggio Liberty vagy Typhoon ugyanúgy jó választás, mint egy Dio ZX. Ha megteheted, hogy válogatsz, akkor azért próbálj olyat keresni, aminek legalább elöl tárcsaféke van.

Honda Dio ZX
Honda Dio ZX

Ha nem nagyon vágod a robógkat, akkor az olcsó használt vétel azért eléggé szerencsejáték lesz. A legfontosabb, hogy szépen induljon hidegen, ha bemelegszik, ejtse vissza a fordulatszámot, vegye jól a gázt, és egyenletesen, rángatás nélkül menjen. A sebességmérő állása csak amolyan tájékoztató jellegű infó, ha GPS-szel mérve hatvan fölött megy, akkor az már jó.

Ellenőrizd a fékeket, a futóművel kapcsolatban meg ne legyenek nagy elvárásaid, a Dio szintű robogóknak az új korukban sem volt erőssége, az olaszok ezen a téren sokkal jobbak.

Ha szerencséd van, akkor vásárlás után csak a gyertyát és a hajtásolajat kell cserélned - motorolajat utántölteni kell, mert kétüteműek ezek - és mehetsz is, rosszabb esetben variátorszíjat és görgőket, de ezeknél az ötveneseknél az ilyesmi nem egetverő összeg.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.