Normál használattal kinyírható-e a KTM

2016.06.07. 16:22

Sziasztok!

Évi 15-20 ezer km-t teszek meg Budapesten egyedül. Nyáron-nyáron, jó időben, esőben és még hóban is. Elfogy évente egy téli és nyári gumi garnitúra. Ezt eddig egy 2004-es Sportcity 200-on tettem meg. A jó minőségű utakon nagyon jó. Kocsik között cikázásra világbajnok. A Bocskai út meg az ehhez hasonló szakaszokon csak "kiállva" tudok haladni a kiváló minőségű aszfaltnak hála. Mivel szeretem a gerincemet ezért gondolkodom egy újabb használt motoron. A Sportcityre rendes futómű olyan 200 ezer felett lenne, egy ausztrál őrült megcsinálta, de mivel az egész blokkot rugózni kell, ezért kérdéses az értelme.

Aprilia Sportcity
Aprilia Sportcity

Én személy szerint egy KTM 640 SM-re gondoltam. Napi szinten használnám az év 365 napjában. Lenne naponta pár rövid 5-6 km-es szakasz és sok olajlehülés, de lenének még aznap hoszabb szakaszok is ahol néha elgurul a gyógyszer. Nem futárkodom, csak több helyre kell menjek egy nap.

Nem fontos a 100% megbízhatóság van pótjármű. Fogyasztással meg a karbantartási összegekkel tisztában vagyok. Krosszmotorokról leérnek a lábaim úgyhogy ez sem kizáró ok.

A blokk tartóssága kérőjel bennem ilyen használat melett. A széles kormány miatt kicsit jobban kell majd figyelnem a kocsik között a sor elejére jutásnál, de ez is belefér.

Amennyiben nem ajánljátok erre a KTM-et, melyik robogónak van a legjobb hátsó rugózása a Bocskai meg hasonló utakon? Nem szeretnék egy nehéz robogót pont emiatt, mert az ront a helyzeten. Fogyasztása kimondottan nem érdekel. Csak legyen elég kicsi, hogy a sorok között elférjen. 100-ig gyorsuljon jól, több városba meg környékére nem kell. 2 ütem és 4 ütem is lehet.

Köszönöm a segítséget!

Egy lelkes olvasótok.

Kedves Lelkes Olvasó!

A KTM 640-es blokkja tartós motyó, ha a típust ismerő, a szervizkönyv utasításait betartani képes ember szervizeli, akkor nem lesz vele gond. Viszont vásárlás előtt mindenképpen próbálj ki egyet, de ne csak háztömb körül, hanem mondjuk legalább egy órás motorozásra. Mert veszettül tud rezonálni, ami hosszú távon azért be tud tenni - olyan szinten, hogy a motort is rombolja, például elforognak a visszajelzők a műszerfalban, kiesik és elveszik a napi számláló nullázója, leszakad a rendszám, kerettel együtt, elreped a segédváz, leszakad a kipufogótartó fül, és hasonlók, a kiégő indexekről és más izzókról nem is beszélve. Szóval kell hozzá egyfajta elhivatottság, ha az megvan, akkor vegyél, és rohadtul imádni fogod. Ha nincs, akkor ne vegyél. És még egy tipp: ha 2002-est veszel, azonnal cseréld ki a kuplung csapágyát egy későbbi, mondjuk 2003-as évjáratúéra.

KTM 640 SM - utolsó szériás 640-es, ez után már a pestisdoktor jött
KTM 640 SM - utolsó szériás 640-es, ez után már a pestisdoktor jött

Én még arra figyelnék, hogy ne enduróból átalakított SM-et vegyek. A típusplaketten eleve rajta van, hogy mi volt eredetileg, de a túl hosszú oldaltámasz is árulkodik, ahogyan a kis féktárcsa (ha nem rakják át a nagyot) és a lágy futómű is - ezekkel nem lesz élvezetes szupermotó belőle.

Ha inkább elengeded a KTM témát, akkor érdemes abból kiindulnod, hogy a Sportcity 200 hátsó futóműve alapból elég feszesnek számít, szóval annál főleg jobbat fogsz találni. Én nagyon szeretem a Burgman 200-at.Piaggio Beverly 350

Piaggio Beverly 350
Piaggio Beverly 350

A másik tippem a Beverly 350, jól megy, kényelmes, nagy a kereke, jó a futóműve és mégis van elég hely az ülés alatt egy sisaknak, ráadásul nem szenved az 500-as változat nyűgeitől.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.