Túramotor: melyiket éri meg igazán?

2016.06.08. 16:38

Kedves Nepperűző!

Hosszasan olvasgattam már soraidat itt, ezeket is alapul véve és tekintve pénztárcám pár típussal kapcsolatban érdeklődnék. Jómagam testesebb vagyok, párommal többször mennénk ketten, nem csak elvétve, így az utas kényelem is szempont. Nem vagyok vad sofőr, de lévén évekkel ezelőtt egy nagy lökettérfogatú csupasz motorom volt, így nyomatékra vágyom, japánra, és szélvédelemre, mert azt megtanultam értékelni. Végignéztem megannyi típust és az alábbiak maradtak a listában:

- Yamaha FZS600 Fazer - megbízható, elég az ereje, nyomatéka és nekem az FZS homlokidoma nagyon tetszik (sokkal inkább, mint a rovarszemű utód). Átlag 550e Ft-ért kapni, középtámasz, jó a mérete, mindene, feleségemnek az elmegy kategóriába tartozik.

- Suzuki GSF1200S, az első retró szöglet lámpás. Nem csak a totalbike-os tavalyi cikk miatt vonz, hanem a mozdonynyi nyomaték, megnyerő külső és megbízható technika miatt. Igen drágán, 650-750e Ft közt vesztegetik őket, feleségem pedig rajong érte.

- Honda CB600S, csak az idomos, a kereklámpás verzió minden pozitívumával. Szélvédelemért cserébe jellegtelen az idom design-ja, nincs középtámasz és a kipufogótól is félek, hogy elvezetése miatt megpörköli feleségem mennyei combjait. Ára 650e Ft körül mozog, feleségemnek elmegy, Fazer kategóriában van.

- Honda VFR800Fi, fogaskerekes vezérlés, injektor, penge futómű, császár műszerfal, cserébe azért elég hajolós vezetési pozíció és átlag 750-800e Ft-os ár. Nomeg nejem szerint ez „hülyegyerek sportmotor”, hiába bizonygatom, hogy nem, neki ami idomos az már az...

Honda VFR800Fi
Honda VFR800Fi

- Suzuki GSF600S dettó, mint a nagy Bandit, azonos évjárat és design, kor, de persze lényegesen kisebb teljesítmény és nyomaték. Tudom nem gyenge és főképp egyedül elég, de félek hamar "kinőném" és le akarnám cserélni, amit már csak gazdasági okokból is elkerülnék. Szerencsére már 500-ért kapni és páromnak mindegy, hogy a blokk szürke vagy fekete, Bandit, és az szép.

Ha lehetséges véleményed kérném, melyikről miért illene lebeszélnem magam egy nagyon fontos és egy némiképp kevésbé fontos tényező alapján: ár-érték arány és feleségem tetszési indexe, lévén beleegyezése szükséges a családi büdzsé apasztásához.

Tudom a VFR800Fi tuti vétel, de megér plusz 250e Ft-ot a Fazerhez képest? Nagy Bandit balta egyszerűsége ellenére megér ennyi pluszt? Hornet Chokito effektus (ronda, de finom)? Kis Bandit 50e-rel alacsonyabb ára érzésre eltörpül a Fazer többlet tudása mellett, valóban?

Segítő véleményed előre is köszönöm szépen!

Tamás

Kedves Tamás!

Tudom jól, hogy 125 köbcentivel is ki lehet menni a világból, meg sokan 250-es MZ-vel és utassal járták be a világot, de szerintem két főnek túrázni a 600 köbcenti nem ideális. Kedvelem az FZS-t, a Banditot és a CB-ket is, de ha hosszú, élvezetes, kétszemélyes motorozásról van szó, akkor a felsoroltakból az 1200-as Banditot választanám. A nagy négyhengeressel szinte selyemszőnyegen szörfözöl, ahogyan alacsony fordulatról is egyből lép, rángatás és vibrációmentesen veszi a lapot, egyszerűen más világ.

Bandit 1200
Bandit 1200

Persze, nem lehet úgy egyik kanyarból a másikba dobni, mint egy kis Banditot, vagy FZS-t, de ahogy írtad, utassal mennél nyomatékból, és abban a felsoroltak nem tudnak többet.

A VFR800Fi valóban sportosabb testhelyzetet ad ki, viszont egy kormányátépítő készlettel egy csapásra kényelmessé tehető, igaz, az egy szemmel is jól látható plusz költség, szóval ha egyből nem is, de egy szezonnal később akár érdemes lehet rá beruházni, mert akkor egy nagyon kényelmes sport-túra motorod lehet, ami az összes felsoroltnál jobban tartja az árát.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.