Hol lehet átverés, ha Beverly-t veszek?

2016.06.10. 11:42

Kedves Nepperűző,

90%-ban városi használatra keresek használt motort. Megtetszett a 2005-ös Piaggio Beverly, inkább az 500-as.

Mire kell figyelni vásárlás során? Sajnos nincs túl sok népítélet a motorról. Hasonló árkategóriában szívesen veszek más ajánlást is, korlátlan A-s jogosítványom van.

Köszönettel

Dani

Kedves Dani!

A Piaggio 2003 óta rengeteg bőrt lehúzott a Beverly-ről, van sima Beverly, van Tourer, Cruiser illetve 250-es, 300-as, 400-as (ez ritka) és 500-as. Szerintem a 300-as a legjobb, mert 70-80-ig pontosan úgy megy, mint az 500-as, mivel vagy 50 kilóval könnyebb, így takarékosabb és kezesebb. Viszont téged az 500-as érdekel, így koncentráljunk arra.

Az ötszázas blokkból két fajta van, az egyik a szimpla, a másik a dupla gyertyás, az utóbbi először a Beverly Cruiserben mutatkozott be, a dupla gyújtáson kívül pár köbcentivel nagyobb (460 helyett 493), illetve hoz egy két plusz lóerőt és Newtonmétert a házhoz. Az viszont közös mindegyikben, hogy az ülés alatt elég kevés a hely, egy zárt sisak be sem fér, szóval érdemes olyat venni, amin ott van a színre fújt hátsó doboz.

Az 500-asokkal elég jól lehet túrázni is, ne, probléma nekik a 140-es tempó, hosszú út is bevállalható velük.

A külföldről behozott Beverly-k zömében sérülten jönnek hozzánk, és jellemzően a jobb oldali taposó sérült, ami emiatt bontottan gyakran annyiba kerül, mint a gyári, vagyis kb. 15-20 ezer forintba. Ezek és az élvédők olcsók, a kesztyűtartó viszont drága, tehát ha az sérül, akkor már zsebbenyúlós a történet.

Vásárlásnál mindenképpen ellenőrizd az első villát, mert ha sérül, akkor azt csak egyengetik, a csere alsó hangon 120 ezer lenne, azt pedig a nepperek nem lépik meg. Ugyanígy ellenőrizendő a kormánycsapágy, illetve a hűtő és az első kerék közötti távolságot is érdemes figyelni - ha sérült a hűtő, akkor jó eséllyel balesetes volt a darab. Egy új hűtő 80, a cseréjéhez pedig nagyon durván szét kell bontani a robogót. A Beverly 500 típushibája a vízpumpa, aminek cseréje kb. 50 ezer forint.

Érdemes a hajtásszíjat is ellenőrizni, illetve figyelni a hajtás zajaira - ha ezek rendben, akkor valószínűleg karban volt tartva. És legyenek meg a gyári kulcsok, különösen a barna mesterkulcs, különben gond adódhat az immobiliserrel.

Az öreg ötszázasokon előfordul, hogy rángatva mennek, olyankor az elektronikus AC a hibás. Van, ami javítható, van amit cserélni kell - erre oda kell figyelni, mert 60 és 120 ezer forint között mozog az új, a javítás pedig 20 ezerből kijön.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.