Kistestű robogót nagy kerékkel

2016.08.03. 16:14

Kedves Nepperűző!

Rendszámos 150-250-es robogót szeretnék vásárolni. Főleg városi használatra (18. kerületből a belvárosba), de néha elugranék vele messzebbre is, akár pályán is. Nagy kerekűt, de nem nagy testű robogót szeretnék. A fogyasztás 3-4 l körül megfelelne. A keret max 300 ezer Ft+átírás+egy minimál szerviz.

Rengeteg gép van ebben a kategóriába, bár rendezett magyar rendszámos már nem olyan sok. A honosítással nem szívesen bajlódnék. Olyan motort keresek, amit megveszek, leszervizelem, és használom napi szinten. Hosszú nézegetés után ezekre szűkült a kör: Kymco People/S 250, Kymco People S 200, Piaggio Beverly 200, Malaguti Password 250. Ezek kaphatók kb. 200 és 300 ezer forint körül rendezett papírokkal, 2000-2007 közötti évjáratban. A felsoroltak közül ön melyiket választaná? Melyik az, amelyik nem igényel nagy odafigyelést (persze a kötelező szervizeket betartva). Mennyire drága a karbantartás/szervizelés? Az ára miatt nekem a Kymco a favorit, de kinézetre a másik kettő jobban bejön.

Valamint van még 2 típus, de ezekről nem találtam túl sok infót. Az egyik a Keeway Outlook 125-150. Alapvetően nem akartam kínait, de ezekből van néhány nagyon fiatal 200 ezer környékén, és még az új ára sem olyan vészes (a többihez képest). Találtam jó és rossz véleményt is a típusról, de talán a pozitív több volt kicsit. Azt írják ez már inkább olasz, mint kínai, és hogy a motorja az Honda, és hogy kb. ugyanolyan jó is. Mennyire igaz ez?

A másik, hogy minap belefutottam egy hirdetésbe egy SYM HD 200 EVO-ba. Leírás és képek alapján szép, és az ára is rendben van. Nagyon megtetszett a motor. A Sym-ről olvastam, hogy nem rossz, de konkrétan erről nem sokat találtam.

Mi a véleménye az utolsó két típusról/gyártóról?

Segítségét előre is köszönöm.

Üdvözlettel:

Zoli

Kedves Zoli!

A Kymco People teljesen vállalható robogó, a blokk kimondottan tartós, általánosan jó minőségű robogó, ha valóban jó állapotban van, szerintem simán vehető. A szervizkönyv eredetileg olyan karbantartási intervallumot ad meg, mintha versenymotor lenne, de valójában elég 4 ezer kilométerenként olajat és gyertyát cserélni, 8 ezrenként pedig szíjat és görgőket.

Kymco People
Kymco People

A Piaggio Beverly 200 nagyon jó robogó, egyértelműen prémiumtermék, mind kidolgozás, mind anyagminőség tekintetében. Az olaszos megbízhatatlanság nem jellemző rá. Rossz úton 10-15 ezer kilométerenként elmegy a kormánycsapágy, és 5 ezer kilométerenként kéri a friss olajat és gyertyát, illetve érdemes olyankor a hajtás részeire is ránézni. A nagy Beverly-kre jellemző típushibák a 200-asra nem jellemzőek, alapvetően jó híre van a típusnak, viszont a Kymcoknál azonos állapotban többe szokott kerülni - ha nagyon olcsó, akkor legyél gyanakvó.

Beverly 200
Beverly 200

A Keeway Outlook akár lehet jó is, de az "inkább olasz, mint kínai" kijelentésekkel én azért óvatos lennék. Kínában készül minden porcikája, ott rakják össze. A Keeway-nek két európai központja van, az egyik Olaszországban, a másik Magyarországon, szóval az Outlook pont annyira olasz, mint magyar. A "motorja az Honda" kitétel sem állja meg a helyét, ugyanis legfeljebb Honda licensz alapján gyártott. Sok alkatrésze valóban megegyezik a Hondákéval, elég elterjedt, hogy széthajtott SH125-ösöket Keeway főtengellyel raknak össze - mert az sokkal olcsóbb. Nem véletlenül. A Keeway mellett a fentiekkel szemben egyetlen dolog szólhat, az alkatrészellátás, ugyanis mint említettem, itthon van a központ, ahonnan másnapra nálad van a rendelt motyó.

Keeway Outlook
Keeway Outlook

A Sym modellekkel kapcsolatban elég kevés tapasztalatom, az viszont tény, hogy nem találkoztam sok lehúzós véleménnyel. Úgy tudom a HD 125/200 alapvetően megbízható szerkezet, külföldi fórumok alapján fényszóró fényerejébe és a hátsó futóműbe lehet belekötni. Az itthoni alkatrészellátás a forgalmazón keresztül megoldott dolog.

Sym HD200
Sym HD200

Vásárlásnál nagyon figyelj oda, hogy mit veszel meg. 150-250-es robogóból itthon soha nem adtak el látványos mennyiséget, sőt, a 150-es és 200-as méret olasz specialitás - jó eséllyel onnan is hozták be. Az olasz pedig használja a robogót, szóval érdemes nagyon átnézni, hogy ne egy visszatekert, a világot kétszer körbejárt, polírozáson kívül karbantartást nem látott roncsot vegyél. A féktárcsák és a hajtás állapota beszédes lehet, de érdemes alaposan átnézni a futóművet is, valamint a robogó indulási képességei árulkodhatnak a kopottságról.

Üdv:

Nepperűző