Karakteres és erős naked motort millió alatt

2016.08.05. 17:06

Kedves Nepperűző!

Jó pár év speed motorozás után úgy döntöttem, hogy váltani kéne valami egyenesebb háttal ülős motorra.

Nagyon szeretném, hogy azért legyen benne erő, viszont lehessen vele kulturáltabb módon közlekedni, mint egy speed motorral.

Nagyon tetszik a Honda CB900F Hornetje, úgy gondolom, számomra ez egy jó ár-érték arányú kategória. Szeretnék persze valami újabb izom nakked gépet, de azok számomra elérhetetlenek.

Az a kérdésem, hogy mennyire ajánlott ez a típus, mire kell figyelni ha ilyent veszek?

Esetleg árban és minőségben milyen alternatívák jöhetnek szóba?

Csak japán motorban gondolkodom, max 1 millióig!

Előre is köszönöm válaszát!

Üdv: István

Kedves István!

A 900-as Hornetet jó szívvel ajánlom bárkinek. A blokk a 919-es CBR900RR-ből származik, ám 110 lóerőre butították, illetve már nem karburátor, hanem injektor táplálja. Ez csupa jó hír, hiszen ami 125 lóerővel is tartós volt, az 110-zel sem lesz betegágy. Az injektor megint pozitív változtatás, nincs vele gond, nem lyukad ki a membrán, tehát ezek miatt nem kell aggódni.

Honda CB900F Hornet
Honda CB900F Hornet

A blokk szerintem zseniális, kompakt, könnyű, kellemesen erőszakos, nagyon jó érzés meghergelni.

Már 1500-as fordulattól húz, és jó érzés tiltásig is kiforgatni. Durva gázadásra lehet egy kis kormányszitálás, de onnan már csak egy kis rántás, és hátsó keréken mész, szóval ezt sem írnám egyértelműen a hibalista rovatba. Élvezetesen vezethető, jó külsejű motor, nem tudok érvet felhozni ellene.

Opcióként még szóba jöhet a Honda X11, ami lényegében a CBR1100XX naked változata. A 136 lóerőből kiderül, hogy nem pörgős vadállat, szépen áthangolták a blokkot nyomatékra, az eredmény pedig egy sima járású, megbízható muscle bike lett. Hiába a sok köbcenti, mivel alacsony fordulatról nagyon szépen gyorsul, elég jól lehet vele nyugodtan motorozni.

Ha egy kicsit kompromisszumkészebb vagy, és elengeded a japán vonalat, akkor a Triumph Speed Triple 955i jó választás lehet, különleges motor, kellemesen izmos, penge futóművel és egyedi karakterrel. Elég tartós, az alkatrészárak pedig a japánok szintjén mozognak - a beszállítók is nagyjából azonosak.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.