Mi lehet bukó a legmotorabb robogón?

2016.08.18. 14:30

Tisztelt Nepperűző!

Viszonylag régóta robogó vásárláson gondolkozom, és az élet úgy hozta, hogy szükségem is lenne egyre heti ingázáshoz (3-4 alkalom). Személyes preferenciáim a következők lennének: viszonylag dinamikus menettulajdonságok, városon kívüli használhatóság, ritkán utassal is, és hogy a karbantartásokon kívül ne kelljen rendszeresen a szervizbe hordanom. Úgy gondolom egy Gilera DNA 180-as jó választás lehetne, ugyanakkor ennek megbízhatóságáról semmit sem tudok.

A Runner FXR 180-assal kapcsolatban viszonylag sok információval rendelkezem - nehezen cserélhető vízpumpa, magas fogyasztás, magas alkatrészárak - a közvetlen ismerősi körömben kettő is megfordult, ez viszont egy teljesen más blokk (2T vs. 4T). Van valamiféle ismert hibája, amire különösen oda kell figyelni, és aminek a javíttatása zsebbenyúlós lehet? Esetleg keresgéljek máshol? A keretösszeg 250-300 ezer forint.

Válaszát előre is Köszönöm!

Tisztelettel:

Levente

Kedves Levente!

A Gilera DNA-ról sok minden eszembe szokott jutni, csak a városon kívüli használhatóság és az utasszállítás lehetősége nem. A csutkakormányával és üléspozíciójával a DNA nem túl kényelmes, elég sportmotoros az üléspozíciója. Ja, és elég kicsi, képen becsapós, mert az arányai nagymotorosak, de valóban egy számmal kisebb, mint ami egy kifejlett humanoidnak kiadja.

Az ötvenes Gilera DNA feküdt Bódis Ricskónak a Totalbike24-en, az 1:02-es köridejéhez senki nem tudott hozzászólni
Az ötvenes Gilera DNA feküdt Bódis Ricskónak a Totalbike24-en, az 1:02-es köridejéhez senki nem tudott hozzászólni

A Runner FXR180-ast nem keverném ide, hiszen a 180-on kívül nincs közös bennük, de igazából az is csak kerekítés eredménye, mert az FXR 175,8 köbcenti, a DNA 180 pedig 182. Viszont a Runner VXR180-at emlegetni nem hülyeség, az már műszakilag is rokon. Ez a négyütemű LEADER blokk a Piaggio csoporttól származik, és inkább megbízható, mint vadállat, az őrült menés az FXR sajátja volt.

A vípumpa ezeknek is gyenge pontja, szerencsére ezeknél már kívülre került az egység (az FXR-nél belül van). Van hozzá felújító készlet, de a típust jól ismerő szerelők inkább egyben cserélik, hiszen nem nagyságrendekkel drágább, de legalább minden elemében új lesz. A döglődő vízpumpát egyébként elég könnyű kiszúrni, jellegzetes kerregő hangja jól felismerhető. Kevesen tudják, de az utángyártott vízpumpalapátról hiányzik a pozicionáló jelölés, ha pedig valaki rosszul teszi fel, el fogja törni a rögzítőcsavarokat.

A másik előforduló hiba az állandó nyomású karburátor membránja - ha a gumi elöregszik és elkezd falsot szívni, sokakat megérint a spórolás szele. Az viszont öreg hiba, mert hiába sokkal olcsóbb a kínai membrán, párezer kilométer után megnyúlik - ebből érdemes a gyárit venni.

Egyébként bátran vehető a típus, a fenntartása nem különösebben bonyolult - elvégre egy robogó, ráadásul Piaggio alkatrészekből összerakva. A drága az lesz, ha esel vele, és nem a kopó-fogyó alkatrészek kezdenek kopni-fogyni.

Üdv:

Nepperűző