2016.08.23. 16:33

Tisztelt Nepperűző!

Szeretném kikérni a véleményét a Honda VFR800-zal kapcsolatban. Sok cikket olvastam róla, illetve tudom, nem egy könnyűsúlyú gépezet, és elég megbízható. Szeretem a V motort, mindegy hogy V2, V4. Arra lennék kíváncsi, hogy kezdő motornak mennyire bevállalható? A magasságom 185 és kb. 95 kiló vagyok, 31 éves fejjel. Motoros tapasztalat van azért, igaz, kisebb gépeket hajtottam, eddig SV650N volt a legnagyobb motor alattam, azzal vizsgáztam korlátlanból. Mennyivel többe kerül a fenntartása, és az alkatrészek, mint az átlag? A motorra kb. 900 ezrem van, és túrázásra használnám, nem nyélgázzal, többszöri Alpok a tervben.

Válaszát előre is köszönöm! Széles utat!

Üdv: Roland

Kedves Roland!

VFR800-ból három generáció létezik. Az első a VFR800Fi, sokak szerint ez az utolsó hiteles VFR, hiszen ez még fogaskerekes vezérlésű. Nagyon megbízható motor, már injektorral szerelték, így mindig pöccre indul, ráadásul ez már rendelkezik a kombinált fékrendszerrel, ami nagyon hálás dolog, pláne a kevésbé rutinos motorosok számára. Ez egy igazi örök darab.

VFR800FI
VFR800FI

2002-ben aztán bemutatták a VTEC-es, változó szelepvezérlésű VFR800-at. Ezek már kimondottan modern formatervű sport-túra motorok, legkönnyebben az ülés alá húzott kipufogóról ismerni fel őket. Bár elég bonyolult motor, nem nagyon szokott gond lenni vele. Ezek vezérlése már láncos, tehát időnként cserélni kell, de képzett szerelőknek ez nem okoz gondot. Ha erre a típusra fened a fogad, akkor nagyon észnél kell lenned vásárlásnál, ugyanis ezekből kilenc kilóért a kínálat alját kapod - míg ugyanennyi pénzből az FI-ből olyat találsz, ami megszólal. A harmadik generáció pedig ez.

VFR800 VTEC - második generáció
VFR800 VTEC - második generáció

Fenntartási költségekkel kapcsolatban nem tudom, mit tekintesz átlagosnak - a VFR-ek alkatrészárai szerintem átlagosak, hasonló méretű és teljesítményű japán motorokéval egy szinten vannak, tehát az első lánckerék kb. 5-6000 ezer forint, a hátsó 8-10 ezer, a lánc kb. 30 ezer, a kuplunghoz lamellaszett egy húszas, fékbetét 10-15 ezer, féktárcsa 60 ezer, kormánycsapágy szett 12 ezer, telószimering 3000, olajszűrő 1500, légszűrő 6000. Ezek átlagos, vállalható minőségű utángyártott árak, a gyári alkatrészek ezeknél lényegesen drágábbak.

Üdv: Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.