2017.01.21. 11:57

Kedves Nepperűző!

Tavasszal típust váltanék, egy Aprilia Pegaso 650 i.e-ről. A túramotor nem igazán jött be, habár szerettem a vasat és hűen szolgált két éven át. A meztelen motorok azok, melyek közel állnak szívemhez. A kérdés csupán számomra az, hogy melyik érné meg jobban, melyik a megbízhatóbb vas? Egy 2007-es évjáratú (tehát a ráncfelvarrott) Z750, vagy egy 2008 utáni Fazer600S? Gondolkodtam azon is, hogy vennék egy 2004-2005-ös Z750-et, majd egy 636-os Ninja fékjét, telóját átpakolnám, mert állítólag kevés a Z-nek a fékrendszere ahhoz az erőhöz. Ebből is mi igaz? Mert információim szerint ez eléggé megoszló vélemény.

Szóval melyiket ajánlanád? Előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Krisztián

Kedves Krisztián!

A Yamaha FZR600 és a Kawasaki Z750 közül én mindenképpen a Kawasakit vinném. A Fazerrel sincs semmi baj, teljesen vehető, de ha már ott van mellett a 150 köbcentivel nagyobb Kawa, akkor érdemes azt választani. Lentről szebben megy, és ez sokkal fontosabb annál, hogy fent 10 lóerővel többet tud, az alsó és középső tartomány, vagyis amiben a legtöbbet használod, a Z-nél sokkal teltebb.

Yamaha FZR600 Fazer
Yamaha FZR600 Fazer

A szélvédelme kevesebb, ez nekem plusz pont, a kevesebb turbulencia nálam fontosabb, mint hogy kevésbé kelljen kapaszkodnom 150 fölött, de mondom, a te dolgod, hogy melyiket szereted. Tartósságban, kényelemben egyébként nagyjából ugyanott vannak, emlékeim szerint talán a Z-n több a hely a vezetőnek.

Kawasaki Z750
Kawasaki Z750

Szerintem teljesen felesleges variálni a gyári futóművön és féken, közúti használatra bőven jó, versenypályán pedig úgyis az összes utcai motor futóműve és féke kevés. Ha nagyon akarod tuningolni, akkor egy progresszív villarugóval és egy típushoz való radiális főfékhengerrel többre mész, mint egy más geometriájú és tömegű motor alkatrészeivel. Egy pár villarugó újonnan olyan 30-40 ezerbe kerül, egy jobb minőségű - pl. Magura - radiális főfékhenger pedig 80-100 ezerbe, plusz a beépítés.

Üdv:

Nepperűző