2017.05.26. 13:55

Kedves Nepperűző!

Sok éve használok nagy megelégedéssel egy első generációs VFR800-ast. Jó motor, megbízható motor (több mint 140e km van benne, de csak megy, és megy, 100 ezret én tettem bele), de egyre inkább vágyom a túraendurók nyujtotta kényelemre (lehet, hogy a kor teszi?). Az egyik ilyen kiszemelt a Moto Morini Grandpasso lenne. Kérdésem annyi, hogy mennyire kell félni egy ilyen kis olasz cég termékétől? Mennyire elérhetőek alkatrészek hozzá, illetve mennyire számít megbízhatónak? Nem kergetek álmokat, nem VFR szintet várok, de azért nem szeretnék még egy motorra való alkatrészt, és hozzá való szerszámokat magammal hurcolászni.

Szereléstől nem riadok vissza, van saját műhelyem, és szerzámozottságom se mondható rossznak.

Ködoszlató válaszod előre is köszönöm.

Lali

Kedves Lali!

Nagyon pontosan értem, miért szeretnél Moto Morini Granpassót, így meg sem próbállak lebeszélni róla, inkább felkészítelek. Honda-szintű alkatrészellátásról ne is álmodj. A gyár félig van, félig nincs, elméletileg a ricambi@motomorinimotorcycles.eu címre írva be tudsz szerezni bármit, de aztán akármi lehet. Főegységek beszerzése elég nehéz feladat lesz, viszont a Morini kis gyártó, így rengeteg mindent nem maguk készítettek, hanem a beszállítók polcairól legózták össze. Az utaslábtartók például a 2000/2001-es CBR600F-fel azonosak, a vezetőé a Moto Guzzi 1100/1200-zal egyezik, illetve az SW-Motech-től a V-Stromhoz gyártott darabok is felmennek, ha offroadosabb lábtartóra vágysz.

granpasso

A kuplunghenger az Aprilia SL750 Shiver/Dorsoduro párosról ismerős, a kézvédőket és a hűtővédőt a KTM 990 SMT-ről bármikor átrakhatod, a váltópedál a 2007-es Aprilia Pegasoval egyezik, a fényszóróból, ha a kábelezés nem is pontosan stimmel, de a Ducati 999-é pengén beépíthető, a relék és mikrokapcsolók autóvillanyász-boltban beszerezhetők, az egyenirányító jól helyettesítő a Ducati Multistrada 1000 DS-ével, annyi a különbség, hogy a negatív vezeték más színű, a feszültségszabályozó pedig a 2008-as Ducati 1098-éval váltható ki.

Gyertyát, fékbetétet, csapágyakat, láncszettet simán vehetsz bárhol, az üzemanyagszűrő ugyanaz, mint a legtöbb BMW-ben (Mahle KL145), üzemanyagszivattyút találsz hozzá e-bay-en, az olajszűrőt az UFI gyártyja, az is beszerezhető normális csatornákon. A kuplunglamellák a Benelli TNT 899/1130-vel azonosak, a szelepállító lapkakészlet egyezik a KTM 450 és 530 EXC modellekkel, de a Harley-Davidson V-Rod és a Buell 1125R is stimmel hozzá. A lánckeréknél lévő menesztőgumikat simán átrakhatod a Suzuki Bandit 1200-ból, a vezérműlánc feszítője a Benelli Trekből jön.

Gondból bármi felmerülhet, két évig gyártották a típust, és elég nagy volt a minőségi szórás, tehát bármi elromlása ugyanúgy benne van a pakliban, mint a hibamentes együttélés. Mivel keveset adtak el belőle, nagy tudásbázis nem épült ki, de a tulajdonosok, mint sorstársak azért összetartó közösséget alkotnak, érdemes felkeresni az angol nyelvű fórumukat.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.