2017.06.29. 12:20

Kedves Nepperűző!

Sikeres "A" kategóriás jogosítvány megszerzése után, motorvásárlásban kérnék tanácsot. 27 évesen a szívem nem húz a gyors, vagány motorok felé. Valami egyszerűbbet szereténk. Sokat kirándulunk, túrázunk. Ezért kezdtem el a Honda Transalpokkal szemezni. A 94-es évjáratal vagy a 2000 utániakkal 2004-ig. Érdemes kezdőként ezt a motort választanom?

Mennyire megbízhatók?

Tisztelettel: Gábor

Kedves Gábor!

A Honda Transalpot teljes nyugalommal ajánlom kezdőknek. Érdemes legalább 1991-est venni, annál már hátul is tárcsafék van. Akkoriban évről évre frissítettek a típuson, de '91-es  váltás, érdemben kihat a használhatóságra.

Honda-XL600V-Transalp-1998

1994-től nézni szintén jó gondolat, ekkor a facelift már érintette a külsőt is, javítottak az első féken, jobb lett a központi rugóstag, illetve módosítottak az olajszivattyún és a karburátor beállításain is.

1997-ben a gyártást áttették Olaszországba, ekkor jelent meg a duplatárcsás első fék is, illetve olyan minőségi problémák, amik addig ismeretlenek voltak: rossz festés, elektronikai gondok, de mostanra ezeket már kijavították az előző tulajdonosok.

2000-től jöttek a 650-es modellek, teljesen új modell, ha belefér a költségvetésedbe, inkább ezt vedd, mint a hatszázasokat. 2002-ben átköltöztették a gyártást Spanyolországba, érdemi változással ez nem járt.

Honda XL650V Transalp (2005)
Honda XL650V Transalp (2005)

A Transalpok nagyon megbízhatóak, két típushiba ismert, az egyik a feszültségszabályozó, ami minden kortárs motornál gyenge pont volt, a másik a korai hatszázasoknál az ülés alá épített CDI gyújtás doboza. Mind a kettőre kialakult már okos megoldás, ami nem a méregdrága gyári alkatrész - a CDI-t néhány ügyes kezű, a kihívásoktól nem félő villanyász meg tudja javítani, a feszültségszabályozóról pedig kitúrható, hogy mivel helyettesíthető.

Üdv:

Nepperűző