Négyütemű robogót, szigorúan közlekedésre

2017.08.25. 16:23

Sziasztok!

Mi lenne a legjobb 50-es robogó számomra?

- Csak Budapesten használom

- 5 km reggel munkába, 5km este haza munkából.

- Egyátalán nem számít a motorozás élménye, kizárólag közlekedési eszköz

- Legalább elöl tárcsafék

- Normális plexi (leginkább gyári) beszerezhető rá

- Tucano kompatibilis

- Négyütemű

- Lehetőleg injektoros ÉS megbízható (tudom, hogy a karbi nagyon jó, de nekem bármilyen karbis autóm volt, az sosem működött tökéletesen). Ha mégis bedöglik, vállalom a kockázatát

- 250e Ft-ból legyen meg a motor.

Honda NSC 50 Vision eddig a leginkább szimpatikus típus, mi lehet ennél jobb?

Itthon ebből nem nagy a választék, honnan hozzak belőle?

(Évek múlva lepapírozható egy külföldi, ha esetleg bevezetik a rendszámozást?)

- bónusz kérdés: milyen gumi jó esős, hűvös időben is? (kopás nem lényeg, hiszen előbb öregszik majd el)

Köszönettel: Gábor

Kedves Gábor!

Olyat nem tudok mondani, ami minden szempontnak megfelel, de van két elég jó tippem.

DSC00081

Az egyik a Yamaha Gear. Nem szép jármű, de nagyon jó, négyütemű, injektoros, és elképesztően tartós, ha megkapja a 3000 ezer kilométerenként az olajcserét, akkor örök élet és egy nap. De az összes, ugyanezzel a háromszelepes 50-es blokkal szerelt Yamaha minden várakozást felülmúlóan tartós, szinte biztos, hogy csak kopó dolgokat kell cserélned (fékpofa, variátorgörgő, szíj, légszűrő, ilyenek). A Gearhez ráadásul volt gyári markolatfűtés, ami hűvös időben egy áldással ér fel. A Gear első villája olajos csillapítású, egyedül az első dobfékbe lehet belekötni, de meg lehet vele állni.

A másik a Liberty 50 4T, amiből nem fog hiányozni az injektor - autóból a karbis, az egyben azt is jelenti, hogy régi, motoroknál viszont elég sokáig kitartottak a gyártók a karbi mellett, és nem jár olyan szopásokkal, mint amikkel te találkozhattál - ráadásul egyhengeres motornál a karbi az egyszerű, mint a szög, egy felújítókészlet is aprópénz, ha mégis szükség lenne rá. Injektorproblémákról főleg kétütemű ötveneseknél szoktam találkozni, ezeknek egy részét (pl. Aprilia DiTech) minőségi, full szintetikus olajjal és 100-as benzinnel ki lehet védeni.

Liberty
Liberty

A Liberty 4T nagy kerekével kimondottan jól vezethető, és az olaszokat érintő sztereotípiák ellenére megbízható gép. Szintén eltér az autók világától, hogy robogóból nem mindig a japán a megbízhatóság szobra, és az olasz nem automatikusan betegágy. Liberty-hez van minden kiegészítő, nagy szélvédő, rámegy a Tucano is simán. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy nem csak a Tucano gyárt lábtakarót, sok típushoz például éppen nekik nincs megfelelő - például a Yamaha Vino 4T-hez a Bagster gyárt jól passzolót.

Ha ez a két konrét típus valamiért nem tetszik, a Yamaha és a Piaggio csoport robogói között bátran válogathatsz, jók, megbízhatóak, és minden beszerezhető hozzájuk.

Gumiügyben nehéz tanácsot adnom, hiszen nem mindegyik típusból van minden méretben. A nagy gyártók termékeivel nem nyúlsz mellé, a Pirelli, a Metzeler és a Michelin kínálata nem rejt kockázatot. Legutóbb a két komponensű Michelin Michelin Power Pure SC volt hatalmas meglepetés - eleve, érdemi kopás nélkül lenyomtuk vele a Totalbike24-et, ugyanakkor szárazon és vízen is betyárul tapad.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.