Milyen robogóval tanuljak, mielőtt veszek egy drága Vespát?

2017.09.28. 11:58

Kedves Totalbike szerkesztőség!

Segítségetekre lenne szükségem, szeretnék elkezdeni robogózni. Nagy álmom egy új Vespa, de mielőtt beruháznék egy ilyenre, szeretnék egy olyat vásárolni, ami kevésbé fáj, ha még a tanulói szakaszban felborulok, megsérül stb. Amire szükségem lenne, az semmi különös, csak egy megbízható 50-es robogó, amin gyakorolhatnék, és elkezdeném felvenni a ritmust a kétkerekűekkel. Arra gondoltam, hogy ilyen tanulói eszközre kb. 200 ezer forintot szánnék. Az lenne a kérdésem, hogy milyen típusok azok, amiket eddig az összeghatárig ajánlani tudnátok nekem, tapasztalataitok alapján, ha a fő cél a megbízhatóság.

Másik kérdésem az a védőruha. Ezen nem vagyok hajlandó spórolni, itt esetleg bukósisak, kesztyű, kabát tipusokban mit ajánlanátok, pénz nem számít csak a biztonság, elvégre nem vagyok sárkány és csak egy fejem van.

Ui. ha a szerkeztőségben pl. Winkler úr megválna a Vino-tól ne tartsátok magatokban. :)

Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm!

Üdv.

Péter

Kedves Péter!

Ha már Vespa a vágyad, akkor két kilóból elég patika Vespa ET2-ket találni. Vespa is, ötvenes is, megbízhatónak is megbízható, ha megkapta a minimumot, amit egy robogó elkér. Amennyire levettem a leveledből, nem vagy nagyon képben, ezért érdemes elvinned valami tisztességes helyre átvizsgálásra a kiszemelt robogót, hogy ne egy össze-vissza javítgatott első futóművű roncsot melegítsenek rád. Vespáknál elég jól fel lehet mérni az előéletet, ugyanis az első aszimmetrikus lengőkar nem javítható, a fém kasztnin pedig remekül megtalálhatóak a javítások nyomai, ha értő szem keresi őket.

Vespa ET2 50
Vespa ET2 50

Műszaki oldalról nem egy bonyolult cucc, Piaggio technika van alatta, tehát a blokkhoz és hajtáshoz minden van: gyári cucc vállalható áron, jó minőségű utángyártott, atom minőségű utángyártott (kvázi tuning) és hitvány szar is, van miből választani. Alapvetően a gyári, a Top, a Malossi és a Polini cuccok jók, az RMS kicsit rizikós, bizonyos dolgok teljesen vehetők, míg mások fájdalmasan gagyik - ezek között kell némi tapasztalat a navigáláshoz, általánosan azonban maradhatunk annyiban, hogy motorikus- és hajtáselemeknél ragaszkodj a minőséghez, futóműben el lehet kísérletezni (pl. YSS), míg indexburából, berúgókarból, visszapillantóból simán veheted az RMS-t.

Ha ruházatból a legbiztonságosabbat keresed, akkor hülyén fogsz kinézni púpos versenyoverálban. Ha megnézel egy Superbike vagy egy MotoGP futamot, az ott látott cuccokban leszel a legnagyobb biztonságban, de gondolom azt te sem gondolnád komolyan.

Nem mennék nagyon bele márkákba meg konkrét termékajánlásokba, szerintem olvasd el ezt a cikket, valamennyire fel fog paraméterezni az alapokkal. A legolcsóbb és legjobb védőfelszerelés amúgy a tudás, amit például a Totalbike robogós tréningeken sajátíthatsz el.

Üdv: Nepperűző