A2-es motort venni tényleg ilyen nehéz?

2017.11.29. 11:54

Tisztelt Nepperűző!

Aikeres A2 vizsga után büszke tagja lehetek a motoros társadalomnak... már csak egy motor kellene.

Annyi hasonló kérdést olvastam, annyi tesztet átbújtam, nem csoda, hogy azt sem tudom, mit akarok, ezért kérném a segítséged!

Röviden : 32 éves, 182 cm, 80 kg, nyugodt ember vagyok, akit nem hoz izgalomba a nyélgáz, imádok motorozni, utazni vele, haladni persze, nem poroszkálni.

Számomra tökéletes az A2 kategória, hosszútávban gondolkodom, nem vonzanak a nagyobb motorok, Érden lakom, így ingáznék, Bp. kb 20-25 km oda és vissza is.

Egy Suzuki GS500 E-vel tanultam, és vizsgáztam, tetszett a motort, nekem szimpatikus a külcsín, elegendő a nyomaték. Mondjuk hiányzik az üzemanyagszint-jelzés, de ez már gondolom kukacoskodás.

Nyilván szeretném kimaxolni az A2 határait, a következő motorokat nézegettem, a tető kb. 1 millió:

Suzuki GS500E - ezen tanultam, nekem bejött

Suzuki GS500F - tudom ez is E, csak idomos

Yamaha MT-03 - nagyon pofás, csibész kis gép, tesztekben dicsérik

Kawasaki 300/250 - ez a kis ninja nagyon szívdöglesztő

Yamaha YZF R3 - akárcsak a ninja, ő is szépséges

Pegaso 650 - tesztek alapján megbízható, szép.

Illetve bármi, amit javasolsz.

Szóval kérlek szépen segíts. Ingázásra minden nap, biztos túráznék is vele, elvégre most lettem csak motoros, mindent fel akarok fedezni, amire eddig nem volt lehetőség, esetleg csomagnak egy hátsó dobozt elbírjon, utast egy ideig úgysem viszek.

Nagyon köszönöm előre is!

Üdvözlet/tisztelet: Zsolti

Kedves Zsolti!

Az A2-es jogosítvány remek intézmény, illetve lényegesen jobb, mint a korábbi 250-es kategória, sokkal használhatóbb gépeket enged, de legfeljebb 48 lóerős motorból jó áron nagyon szerény a választék - tehát ha van mód korlátlan jogosítványra, éppen ezért éri meg sokkal jobban azt letenni, amennyivel drágább, annak a sokszorosa visszajön motorvásárlásnál, ugyanis azzal az ember nincs rákényszerítve a Suzuki GS500-ra, hanem nyugodtan választhat Kawasaki ER-5-öt vagy Honda CB500-at, ami szinte centire ugyanaz a műfaj, csak lényegesen jobb motorok.

Mivel ebben az esetben ezek a 48 lóerő fölötti teljesítményük miatt kiesnek, a nagyobb típusok 35 kW-os fojtású változatainak felbukkanása pedig igen esetleges, térjünk rá a többire - GS500-ról már volt eleget szó itt a Nepperűzőben.

Az MT-03-ból gondolom az XT660 blokkosat nézegeted, nem a 300-as, soros kéthengerest. Az XT-blokkos MT-03 tényleg állatul néz ki, kezes, barátságos, nem túl erős motor, ami főleg városban és országúton él, sztrádán gyorsan elfogy. Nagy egyhengeres létére kimondottan élhető, simán jár, megbízható, nem veri ki a lelked, szerintem nyugodtan vehető - típushibáról nem tudok, csak a szokásos dolgokat kell rajta átnézni. A Yamaháknak van egy olyan különlegességük, hogy a műszerfalon beléphetünk a diagnosztika rendszerbe, vásárlás előtt érdemes ebből kiművelni magad, egyrészt azt megnézni, hogyan lehet kiolvasni, és hogy mi mit jelent - pl. hogy a D62-es pontnál tudjuk megnézni a hibaüzenetek számát, de ehhez tényleg kell az útmutató, hogy aztán tudd, melyik kód mit takar. Persze a legegyszerűbb kérni egy időpontot egy szerviztől, ahol kívülről fújják a Yamahákat.

Kawasaki Ninja 300/Yamaha YZF-R3 vonalon kiváló vendégszerzőnk művét ajánlom, tisztességes mennyiségű tapasztalatot szedett össze a két típusról.

A Pegaso 650 nem feltétlenül patkányfészek, biztosan van, akinek bevált és imádja, és a világ összes motorjára sem cserélné el, de szerintem nem kell nagyon keresgélni, hogy jobb és megbízhatóbb típust találj ugyanebben a ligában. A BMW F 650/F 650 ST - tehát a 2000 előtti széria ha nem is különösebben nagy csoda, de legalább 48 lóerős (a Pegaso ismereteim szerint 50 LE), tehát megfelel az A2-höz. De ha mindenáron Pegasot szeretnél, akkor érdemes a 2001 utáni, injektoros szériából választani.

BMW F 650 ST
BMW F 650 ST

Ezen a szoft-túraenduró/funbike vonalon jó választás lehet a Suzuki Freewind, ami jól néz ki, megbízható és kellemesen vezethető, illetve ha nem is kimondottan nagy durranás, de érdekesnek mindenképpen érdekes a Honda FMX650 - ne sportos szupermotót várj, ahhoz nehéz és gyenge, de csak úgy motorozni meglepően jó. Ha már benne van a gyári tuningkit, akkor nagyon fontos, hogy kizárólag 98-as vagy 100-as benzinnel üzemeljen, illetve tuningtól függetlenül mindig nagyon szigorúan be kell tartani a meglehetősen rövid szervizintervallumait.

Honda FMX650
Honda FMX650

Egyébként 600-as Banditból, SV650-ből, ER-5-ből és ER-6-ból is akad fojtott verzió a te kereteden belül, ezek alkalmi vételek, és ha állapotra jók, meg kell venni őket - az elkövetkező években biztosan nem születik a semmiből egy halom A2-es használt motor, szóval ha nem csukod össze, árában el fogod tudni adni.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.