Megbízható motor a lehető legkevesebb pénzből

2017.12.11. 17:20

Tisztelt Nepperűző!

20 éves vagyok, most sikerült levizsgáznom A-ra, és meg szeretném venni tavasszal a következő motoromat. Az előző 2 év maga a rémálom volt, összesen 3000 km-t tudtam menni, elég problémás motort örököltem az A2 jogsi mellé.

Túl sok igényem nincs a motor felé, a legfontosabb a megbízhatóság és az olcsó fenntarthatóság. Ha lenne egy ilyen motorom, viszonylag sokat lenne használva, mivel ingázok az egyetemre, ami 40km, oda-vissza már 80. Ezen felül használnám még hosszabb-rövidebb túrákra is, de egy nap alatt 300-400km-nél semmiképp sem mennék többet. Ja, és kéne legyen rajta hely a barátnőmnek és egy-két csomagnak is. A keret maximum 600 000 + első karbantartásra félretéve még egy kicsi, de ha nem muszáj nem költeném el az egészet, inkább eltankolnám.

Válaszát epekedve várom,

Ádám

Kedves Ádám!

Ha a megbízhatóság az elsődleges szempont, akkor érdemes kizárólag japánban gondolkodni. Közhely, de nagyon fontos. A másik, hogy egyszerű legyen a motor, mert ha egy megbízható, de bonyolult motor még olcsó is, akkor sajnos felmerülhetnek drága és bonyolult problémák. Emiatt a japán mellé bejöhet újabb kapaszkodónak, hogy egy- vagy kéthengerest kell keresni. De inkább kéthengerest, mert a nagy egyhengereseknek az olajfogyasztás és a vibrációból adódó gondok felépítési sajátosságok. A harmadik szempont pedig, hogy legyen gyakori a típus, mert akkor van választási lehetőséged - ezerszer leírtuk, állapotot kell venni, nem típust.

1993-CB500

Ezek után a Honda CB500 a legkézenfekvőbb választás, egyszerű mint a szög, megbízható, a kilométeradatot ne is nézd, csak az állapot a fontos. Ha szépen jár, a kopó-fogyó dolgok rendben vannak, és úgy általában nem mutatja a lelakottság jegyeit (pl. előírásszerűen zsírozták a lábtartót és a gázkart, nincs berágódva az oldaltámasz, stb...), nem vállalsz vele nagy kockázatot.

Ugyanerre a kaptafára készült a GS500, aminél szerintem mind a CB500, mind a Kawasaki ER-5 kifinomultabb motor - de ezek mindegyike megfelelő választás.

Ha ezeknél kicsit több izgalmat vársz el a bringától, akkor az NTV650 Revere sem az ördögtől való, van belőle fejidomos, dobozokkal ellátott kivitel is, ha arra van igényed. A gondozásmentes hajtás, a kiváló V2-es blokk és az önjelölt suntriderektől idegen stílus miatt megnyugtatóan biztos vétel.

Szerintem a 600-as Transalp is megfelelő lehet, igaz, ott a feszültségszabályozó és a CDI típushibája miatt lehet gondod, de ha ezeket már megcsinálta az előző tulaj, nincs benne nagy kockázat. Ha pedig ennyiért egy szürke blokkos példányt találsz, aminek gondos gazdája volt, sok-sok boldog kilométer áll előtted.

A Suzuki XF650 némileg ellentmond az egyhengeresekről alkotott szteretípiának, elképesztően megbízható, egyhengeres létére finom járású gép.

Ha pedig mindenképpen kéne a négy henger és egy kis teljesítmény, akkor a Suzuki GSF600 Bandit lehet befutó. ha nincs rajta vérlázító gányolás és rendben vannak a karburátorok - vagyis volt gazdája, csak hogy még egy közhely meglegyen - szintén nincs miért aggódnod.

Nézz meg többet, vizsgáld meg őket, figyelj a részletekre (gyáritól eltérő kábel-elvezetések, elnyalt csavarok, szivárgások, gyanús hangok, stb...), ha korrekt ember korrekt áron kínálja ezeket, elég bombabiztos vételek. Még valami: még a télen kezdj el keresni, tavasszal ugyanis a szart is elkapkodják.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.