2017.12.20. 17:00

Tisztelt Nepperűző!

Egy motorvásárlással kapcsolatban kérném ki a véleményed!

Kb. 9 éve motorozom hobbi szinten, de csak kismotorral, és úgy érzem enyhén szólva is kinőttem a kategóriát, mert közel 2 méter vagyok. Most szeretnék egy komolyabb szinttel feljebb lépni. Nyáron elérve a korhatárt letenném a jogsit, és belépnék a magymotoros társaságba. A magasságom miatt azonban sok motor elveszik alattam. Naked bike-ot szeretnék, ezek azok amik közel állnak az ízlésvilágomhoz, és a sportmotornak még nincs itt az ideje, bármennyire is tetszenek. Tudom, hogy a túraendurók, talán alkalmasabbak lennének a magasságom miatt, de külsőre sokkal közelebb áll hozzám a naked kategória, és városban szerintem helytálóbb, mint egy túraenduró. Általában napi használatban lenne a városban, és hétvégente egy-két nagyobb, pár száz kilométeres túrára. A keret olyan 800 lenne, hogy maradjon arra is, ha van valami költség, amit még megkíván a motor.

Ezeket a típusokat néztem eddig: Kawa Z750, Honda CBF600, Suzuki GSR600, Suzuki GSF600-650, Yamaha FZ6N.

Néztem még az SV650-et is, de sokkal közelebb állnak hozzám a sornégyesek a hang miatt mint a V-k.

A Kawa lenne a favorit, de nem tudom, hogy ilyen árszinten az még bele fér-e, és hogy megfelelő lenne-e nekem.

Ha esetleg tudna valamelyikről mondani valamit, vagy van valami más tipp a magasságom vagy egyéb indokok miatt, azt meghallgatnám.

Köszönöm!

Ákos

Kedves Ákos!

A hatkilós, négyhengeres japán naked bike-oknak két csoportja van. Az egyik a nyugisabb, kevésbé sportos vonal, ide tartozik a Honda CBF600, Suzuki GSF600/650 és a Yamaha XJ6, ezek közül szerintem a Honda és a Bandit az ajánlott, az XJ6 elég igénytelen. Megbízható, de a másik kettő egyszerűen jobb. A másik csoport a sportmotorból származó, hergelt, 100 lóerő körüli vonal, ilyen a Hornet, a GSR és az FZ6, ezek lentről kevésbé mennek, de van egy izgalmas, vinnyogó felső tartományuk, és a mozgásuk is sokkal élénkebb.

A műfaj sztárja a Hornet
A műfaj sztárja a Hornet

Az általad felsorolt összes motor elképesztően megbízható, és tisztességes a választék is belőlük. A lehúzós hirdetéseket többnyire a gép előtt ülve is ki lehet szúrni: nézd meg, hogy a hirdetett motor évjáratával és futásával mennyibe kerülnek ezek Olaszországban vagy Németországban - ha az itthoni sokkal olcsóbb, és még külföldi papírjai is vannak, jó eséllyel lehúzós a történet. Senki nem hoz be csak azért motort, hogy olcsóbban adja, mint amennyiért kint árulják.

Z750
Z750

A GSR-en emlékeim szerint a legkevesebb a hely, azt inkább alacsonyabb embereknek ajánlanám, illetve általánosan elmondható, hogy a szoft-naked irány általában kényelmesebb. És van végül a Kawasaki Z750, amiről jól sejtetted, hogy azt fogom ajánlani. Nyolc kilóból nem reménytelen a helyzet, tavasszal nyilván el fognak szaladni az árak, illetve a most kínált, elég szép állapotú darabok azonnal el fognak kelni, de lehet annyiból patika állapotút találni. A plusz köbcenti miatt rugalmasabbak, a csúcsteljesítmény pedig kb. 10%-kal nagyobb, ami egyáltalán nem vészes, nem az választja el a biztonságot az azonnal baleseti haláltól.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.