Kell-e félni a hengersérüléstől az R6-nál?

2018.01.12. 12:11 Módosítva: 2018-01-12 12:11:39

Tisztelt Nepperűző!

Kb 20 éve motorozom, már a megjelenése óta tetszik az 1999-2002 közt gyártott yamaha R6. Fórumokon olvastam, hogy egy bizonyos km után kitörik a hengerből egy darab, és dobós a blokk. Szabad ezt a típust megvásárolni, vagy a 2003 utáni példányok az ajánlottak?

Kedves Kérdező!

A Yamaha YZF-R6 nagyon megbízható motor, az első szériától a mostaniig, folyamatosan. Nem rémlett a hengersérülés, utánanéztem, és amit találtam, azok egyedi esetnek tűntek, nem szériahibának. A típussal rengeteget versenyeztek, és ha ez valós veszély lenne, soha nem lett volna ennyi bajnoki címe. Ha nem volt bucira törve, nem szenvedett gányolásokat, akkor kimondottan biztos vétel.

Yamaha R6 RJ03
Yamaha R6 RJ03

Az R6 forgalmazása 1999-ben indult, az első évjáratok RJ03 gyári kód alatt futottak. Még az első évben volt egy visszahívás az olajozás miatt, de ennek már majdnem húsz éve - nehéz elképzelni, hogy valamit az első modellév első hónapjában a tulajdonos nem vitt vissza, és azóta is el tudta kerülni az összes márkaszervizt, és máig egyben van. 2000-ben volt egy kisebb frissítés, a dugattyút átdolgozták, minimálisan belenyúltak a váltóba, majd 2001-ben ismét változtattak a dugattyún, a hajtókaron, a váltótengelyen. Módosítottak a kormánycsutkákon, lecserélték a visszapillantókat és a műszerfalat, majd 2003-ban jött az RJ05-ös R6, ami már teljesen új volt. Átdolgozott motor, befecskendezés, új szeleprugók, más szívóoldali vezérműtengely, más dugattyú, dugattyúgyűrű, hajtókarok, vezérműlánc-feszítő, módosított forgattyúsház, új hengerbevonat, új váz, más kerekek, más lengőkar, új villa, jobb fékrendszer - szóval tényleg teljesen új modell volt.

Yamaha R6 RJ05 - 2003
Yamaha R6 RJ05 - 2003

Utcai motornak a 2003-as, 2004-es darabok a legjobbak, már injektorosak, de még nem annyira radikálisan versenymotorok, mint a fordított villás R6-osok. Az RJ03-tól sem kell tartani, de azok felett már eljárt az idő.

Üdv:

Nepperűző