2018.01.29. 10:02

Tisztelt Nepperűző!

Tudom, hogy szokványos kérdés, mégis nagy gondot okoz a megfejtés. 2 éve kezdtem motorozni 32 éves fejjel, előtte ifjú koromban robogóztam pár évet.

Tavaly adtam el az ER-5-ömet, és az utódján gondolkozom - hónapok óta, álmatlanul forgolódva...

2 henger után váltanék a 4 felé. 180 cm 80kg vagyok. Felhasználást tekintve igazi mindenes lenne. Ezalatt értem, hogy városban A-B között, országon belüli, és országon kívüli többnapos túra is szerepelne az idei progamban, akár két személlyel. Szempont lenne a fejidom és az egyenesebb testtartás, olcsó fenntarthatóság, megbízhatóság, és a többi szokványos dolog.

Ahogy néztem, 2004-2007 körüli motorok jönnek ki a keretből, ami 800e-1m forint lenne. 

3 ( és fél ) típus között gondolkozom nagyon erősen, és perpillanat döntésképtelen vagyok.

A kinézett típusok:

- Yamaha Fz6s Fazer S1

- Honda CBF 600s

- Suzuki Bandit 650s

- (Suzuki GSXF750 Boci ) -ez korosabb, nehezebb, egyszerűbb, de a találati lista teteje jönne ki a pénzből :)

Mindegyik mellett van pro és kontra bőven.

Kíváncsi lennék a véleményére, iránymutatására, hogy merre induljak. Mennyire lehet kevés a CBF hetvenpár lóereje a hétköznapokban, mik az ellenérvek és a javallatok a fentiekkel szemben. Válaszát előre is köszönöm

Tisztelettel

P

Kedves P!

Álmatlanságra a Stilnox állítólag jó, de előtte konzultálj egy orvossal, általában olyankor szokták felírni, amikor az alvásprobléma kihatással van az életminőségre, munkára, stb...

A felsorolt motorok mindegyike tökéletesen megfelelő a célra, arra viszont készülj, hogy az FZ6 Fazer lent elég harmatos, nagyon kell neki a fordulat, illetve két személlyel annyira azért nem nagy buli. A CBF600S teljesítménye miatt nem kell aggódni, megy az 180-at is, ha arról van szó, fel lehet pakolni, és alacsonyabb fordulatról is jól használható. A Suzuki Bandit 650S szerintem megbízható motor, bátran vehető. Viszont mintha nagyon ragaszkodnál a 600-as kategóriához, míg utassal, csomagokkal, messzebre túrázni egy számmal erősebb motorral kényelmesebb.

Bandit 1200 - ez 1996-os, de van belőle újabb is
Bandit 1200 - ez 1996-os, de van belőle újabb is

A Suzuki Bandit 1200 például nagyon kellemes, lentről szépen húz, imádnivaló a karaktere - akár 2006 környékéről is nézelődhetsz, de a régebbiek is kimondottan jók, ráadásul maradhat kereted egy kicsit kedvedre alakítani/extrázni.

A VFR800Fi, tehát az utolsó fogaskerekes, de már 800-as VFR szintén álomszerűen megbízható és úgy működik, hogy az egy mese - alapból csutkakormányos, de könnyen átalakítható egyenes kormányosra, és onnantól megfelel a céljaidra.

FZS1000
FZS1000

Az FZS1000 annyiban kilóg a mezőnyből, hogy lényegesen erősebb, mint a többi, ráadásul karburátoros, de nem kell tőle parázni - Bistei kolléga tesztje szerintem remek kedvcsináló a motorhoz.

Ha mégsem akarsz ennyire erős/nagy köbcentis motort, még mindig opció egy fejidomos Z750S beszerzése - műszakilag pontosan megyegyezik a csupasz változattal, amelyről itt olvashatsz használttesztet.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.