Abszolút kezdő terepmotor, felnőttnek

2018.02.14. 17:30

Kedves Nepperűző!

Követve egy korábbi kérdezőt, én is terepmotor vásárlásban kérném tanácsát, segítségét a számomra megfelelő márka és típus kiválasztásában!

Abszolút kezdőként, 33 évesen kezdenék ebbe a hobbiba, tapasztatom mindössze annyi van, hogy nemrég befizettem egy kezdő terepmotor tréningre, ahol volt szerencsém pár órát, sarat dagasztani egy junior méretű CRF nyergében. Minden klappolt, az első méterek megtétele után maximálisan megtetszett a dolog.

Szeretném megtalálni azt a motort ami, nem is túl alacsony és nem is túl magas, nem túl nehéz és se nem túl erős. A teljesítmény számomra maximálisan elegendőnek tűnt, a korábbi cikkben emlegetett 350-400cm3-es vasakat soknak tartom, így kizárólag a 125-ös hengerűrtartalom-tartományt állítottam be a használt kétkerekűeket hirdető weblapok szűrőin.

A találatok között fel is bukkant egy (mindössze egy szem) DR 125 SE, amit elsőnek jó vételnek gondoltam. Van rajta világítás, index, stb. egyszóval rendszámozható, ahogyan én is szeretném. A rendszám nélküli, közúti forgalomba nem használható modelleket alapból elvetem, mivel kocsim ugyan van, de se utánfutó se vonóhorog, se kedv mindig hurcolni a gépet egy pár órás kerregés kedvéért.

Ez után jött a fekete leves, hogy összehasonlítottam az általam előbb említett és kipróbált junior motor ülésmagasságát ezzel a kiszemelt típussal. Néhány centi eltéréssel megegyeznek, ha nem csapott be a minden internetező legjobb barátja, a Google.

Egy mondatban összefoglalva, egy 125-ös 4ütemű átlagos felnőttnek szánt (olyat, amiről még le is ér a lábam) rendszámozható terepmotort keresnék, a márka és a típus megtalálásában kérném ezúton a segítségét!

Köszönöm!

Üdvözlettel:

Sándor

Kedves Sándor!

A DR125 alapból vehető, de mivel se nem mai darab, se nem az a motor, amit kímélni szokás, nagyon át kell nézni, mert a gyatyába rázás költségei elszaladhatnak - karcos a becsúszószár, le kell venni a hengerfejet, szivárog az első fék, és hopp, a négykilósnak induló projekt hirtelen a másfélszeresénél tart.

Yamaha DT125 - már hátul is tárcsafékes
Yamaha DT125 - már hátul is tárcsafékes

A 125-ös négyütemű terepmotorokat egyébként csak mérsékelten javaslom, tehát ugyanez igaz a hasonló árban mozgó Yamaha XT125-re is, hogy egyfelől gyengék, másrészt ezek technikailag nem kimondottan endurók, sem a futóművük, sem a vázuk nem igazán jó, illetve a blokkot sem úgy tervezték feltétlenül, hogy szeresse a járó motorral eldőlést.

Emiatt javaslom a 125 2T endurókat, azok közül is a Yamaha DT125-öt. Igen tartós, kulturált bringa, és meglepően kezes és ügyes, trükkös helyeken nagyon jól vezethető - amikor a lendületet őrizve, egyensúlyból és ügyességből kell menni, akkor elképesztően jó, a hasonlóan amatőr-hobbi kategóriás, de sokkal erősebb endurókkat is simán meg lehet vele fogni emiatt, illetve az alacsony súly kevésbé is fárasztó. Ráadásul a felújítása is barátságosabb összeg, mint egy négyüteműnél.

DT-ből a legjobbak az elöl-hátul tárcsafékes, önindítós darabok, de a hátul dobfékesektől sem kell férni, csak az újabb jobb. Ha a blokk szépen jár, és a futómű illetve a fékrendszer is rendben, kevés kockázatot rejt, a kilométert jól bírja, de a felújítás sem halálos összeg, szerintem ideális erre a célra, és ha jól beállítják, nem is zabál. Mindössze arra kell figyelni, hogy jóminőségű olaj kerüljön bele.

Ha találsz jó állapotú Honda CRM125-öt, az sem az ördögtől való, de a DT gyakoribb és jobb.

Üdv: Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.