Robogófutómű esete a budapesti utakkal

2018.02.21. 12:51

Tisztelt Nepperűző!

Nyolc éve használok egy Piaggio Liberty 200S-t napi szinten Budapesten, munkábajárásra, közlekedésre. Nem kell ingáznom, városon belül megyek, napi 10-20 km-t.Jól megy, problémamentes, a 186-os magasságomat és 80 kilómat a városi közlekedésben elég dinamikával mozgatja, a lámpától szépen meglódul.

Egy problémám van vele, a futóműve (főleg a hátsó) címeres fővárosunk térbeli mozaik útburkolatának minden űtését lelkesen továbbítja a derekam irányába.

Tudsz a 200-300 cm3-is tartományban olyan robogót javasolni az utóbbi 10 év terméséből (ABS preferált), ami a városi útenyenletlenségeket kivasalja és nem rajtam vezeti le (pl. Honda SH300i)?

Használtat keresek, max. 1 millióig, de inkább alatta.

Köszönettel: Zsolt

Kedves Zsolt!

Ha a futóművet leszámítva elégedett vagy a robogóddal, nem biztos, hogy az egészet le kell cserélned. Elég a hátsó gátlót, ami lényegesen olcsóbb és egyszerűbb, mint egy komplett robogót venni, és esetleg azon gatyába rázni ezt-azt, amit az előző tulajok eltrógerkodtak. A Liberty 200-hoz elég jó áron találni rugóstagokat. Az RMS-t ebben az esetben nem ajánlom, az egy csomagolóüzem, ahol különböző minőségű kínai cuccokat zacskóznak - vannak vállalható cuccaik, de nem lehet általánosan ajánlani vagy tiltani, eseti döntést kell hozni, és a futóműveiket nem ajánlom.

Piaggio Liberty 150 - de a kétszázasnak ugyanaz a rugóstagja
Piaggio Liberty 150 - de a kétszázasnak ugyanaz a rugóstagja

Az YSS alig drágább, egy thaiföldi gyártó, nem csúcsminőség, de lakossági cserealkatrésznek elmegy, a noname kínai szaroknál viszont mindenképpen jobb, sőt, gyakran a gyárinál is, például egy Honda PCX-en látványosat lehet javítani vele. Kb. 60-70 eurós (nagyjából 20 ezer forint) költség, igazából nem nagy kockázat.

A másik tippem a Bitubo, ami kétszer annyiba kerül, mint az YSS, viszont ez már komoly márka, és ha tudnak csúcsminőségű versenycuccokat gyártani, akkor egy sima utcai gátló egészen biztosan nem fog ki rajtuk.

Arra viszont készülj, hogy nincs az a rugóstag, ami egy robogóból endurót csinál, tehát a rugóút már önmagában eléggé behatárolja, hogy mi az, amit még simán kimozog, illetve a lengővillára szerelt komplett hajtáslánc miatti komoly rugózatlan tömeg is egy olyan konstrukciós sajátosság, ami nem kedvez a terepjárós élménynek.

Üdv:Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.