2018.03.27. 16:16

Tisztelt Nepperűző!

Első nagy motor vásárlása előtt állok, miután rengeteg tesztet és cikket elolvastam a 600-as naked kategóriájú motorokkal kapcsolatban, a Honda Hornet-re esett a választásom. 182 cm-es magasságommal és 75 kg-mal úgy gondolom, hosszabb belföldi túra esetén és a városban is megfelelő társam lehet. Abban szeretném a segítségét kérni, hogy a 2005-2006-os generáció vagy a 2007-es évjárattól forgalmazott verzió lenne a jobb választás? Ismert-e típushiba ezeknél a Horneteknél? Ha vásárlásra kerülne a sor, ragaszkodjak a magyar forgalomba helyezésű motorokhoz, vagy külföldről behozott gépet is érdemes fontolóra venni?

Nagyon köszönöm,

Üdvözlettel:

Attila

Kedves Attila!

A Hornetnél a 2005-ös széria volt az első, mely fordított villát kapott, ezen felül átdolgozták a műszerfalat és új lett az ülés, de az alapok még a 2003-as PC36-os szériából származnak. 2007-ben teljesen új modellt mutattak be PC41-es modellkóddal, befecskendezéssel, szabályozott katalizátorral (Euro3) és opcionális ABS-szel. Mind a PC36, mind a PC41 nyugodtan vehető, egyedül a 2000 előttieket nem ajánlom, de azokat is csak azért, mert ott kapásból érdemes túrni hozzá egy 17-es első felnit a gyári 16-os helyett, ha az előző tulaj még nem tette meg. Azt neked kell tudnod, hogy az injektor nyújtotta kényelem megéri-e számodra a felárat, de ha kifutja a kereted, akkor szerintem érdemes az újabbat venni.

Honda CB600F Hornet 2004-ből
Honda CB600F Hornet 2004-ből

Hatkilós Hornetet venni könnyű feladat, mert csak általános dolgokat kell ellenőrizni - ha az állapota eredeti, nem volt bucira törve, és a kopó fogyó dolgok rendben vannak, akkor sima ügy. Első körben a kormány végütközőit nézném meg, azok beverődése, sérülése egyből mesélnek a korábbi balesetről, és sokkal drágább cserélni őket mint egy kormányvéget, fékkart vagy lábtartót - nem is szokták, inkább arra építenek, hogy nem veszi észre a gyanútlan vevő.

Érdemes megnézni a becsúszószárakat, a hűtőt és a kipufogókönyököt. Átnézésnél mindig le szoktam venni az ülést, hogy jobban lássam a segédvázat - ha javítani kellett, akkor egykerós hanyattesésre gyanakodhatsz.

Ez már egy 2006-os
Ez már egy 2006-os

A gumi-láncszett-féktárcsa hármasság állapota fontos, hiszen simán 150 ezres költség, ha egyszerre kell őket cserélni. Egyébként a Hornet műszakilag stabil modell, egyedül arra kell figyelned, hogy alapdolgokkal ne verjenek át.

Hogy a külföldi vagy a hazai motor a jobb, arra sajnos nem tudok válaszolni, csak általánosságokat tudok írni. Az első, hogy a PC36-ok ára még nem éri el azt a szintet, hogy különösebben megérje külföldre menni értük, és a PC41 is sokszor határeset, tehát Németországig nem feltétlenül éri meg eltrélerezni. Ha közel laksz a nyugati határhoz, akkor megérheti Burgenlandból vagy Bécs környékéről szemezni, pláne, ha egy-egy komolyabb extrát is kiszúrsz a motoron, pl. Öhlins vagy Wilbers központi rugóstagot. Hogy külföldön jobb állapotúak-e a motorok, megint érdekes kérdés, mert egyfelől van tróger német és pedáns olasz is, de a hazai Hornet állomány nagyobb hányadát sem itthon adták el először - te pedig legalább a harmadik tulaj leszel.

Szerintem nézz meg ötöt száz kilométeres körön belül, minthogy egyért utazz ezret.

Üdv: Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.