Mire kell figyelni a 900-as Hornetnél?

2018.04.10. 15:53

Tisztelt Nepperűző!

5 éves nagymotor jogsival és 5 év nagyrobogózás után szeretném régi vágyam beteljesíteni és egy klasszikus naked gépet venni. Ki is néztem egy CB900F Hornet-et az utolsó szériákból és relatíve kevés 40 ezer körüli kilométerrel, ígéretes állapotban.

44 éves vagyok így már inkább a nyugodtam gördülés a vágyam néhány sietősebb szakaszon túl. Célom alapvetően hobbi motorozás, néhány nap munkábajárás, esetleg párommal együtt utazás országon belül. Méretileg jónak találom a motort mert 181 cm magasságomhoz és 90 kg-hoz jónak tűnik.

Mire kell figyelnem a motor kapcsán műszaki oldalról? Van valamilyen rendszeres hibája a gépnek? Mik lehetnek a buktatói? A vételt az idény előtt elintézném, így várom szíves válaszodat.

Előre is köszönettel!

üdv,

Feri

Szia!

A nagy Hornet tervezésénél egyszerű dolga volt a Hondának, módosítottak a hatkilós Hornet vázát, hogy belemenjen a 919-es CBR900RR blokkja. Áthangolták, más a hengerfej, gyengébb lett, karbi helyett injektor táplálja és jobb lett közepes fordulaton a nyomatéka. Bár lehet vernyákolni, hogy igazából egy 600-as vázba tettek ezrest, de egyrészt nem lett sokkal nehezebb (219 kiló teletankolva), sem sokkal erősebb (+10 LE), egyszerűen csak nagyon jól sikerült. A kezesség megmaradt, stabil, pontosan irányítható, egy dolgot nem bír, ha rossz úton, kanyarból keményen gyorsítasz ki, olyankor van némi kormánycsapkodás, de ez elég sok motorra igaz.

cb900f

Modellév tekintetében nincsenek nagy különbségek, 2002-ben jelent meg a 900-as Hornet, 2003-ban volt egy visszahívás az üzemanyagszivattyúra, aztán 2004-ben jött egy decens facelift, új első villát kapott, amelyen a rugóelőfeszítésen kívül a húzófokozati csillapítás is állítható, illetve az új motorvezérléssel már tudja az Euro2-t. Ezt a sorozatot a krómkeretes műszerekről lehet azonnal beazonosítani, valamint van még két apróság, módosították az ülés zárját és könnyebb rá felgumipókozni a poggyászt az ülés alatti kampóknak köszönhetően - és ennyi.

Típushibája, nyűgje nincs, megbízható motor, csak törésnyomokra, gányolásokra, elhanyagolásra és kopó-fogyó alkatrészekre kell figyelni.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.