Túraenduró 1 millió környékén

2018.05.11. 14:14

Sziasztok!

Arra az elhatározásra jutottam, hogy miután cirka 2 éve megcsináltam nagymotorra a jogsit, belefogok a motorvásárlásba. Méreteim miatt (193 cm, 105 kg) úgy gondolom, hogy egy túraendúró lenne az ideális választás, és nem is vonzanak a sportmotorok.

A motort napi ingázásra használnám munkábajáráshoz (kb 90km/nap). A Transalp nagyon tetszik, de ott inkább már a 700-as felé tendálok, a befecskendező miatt, de sokan azt írják hogy kívánja a 6. sebességet.

A transalp mellett a DL650, amiből elég nagy a választék, de még szóba jöhet a Kawa Versys és Yamaha TDM 900. Az utóbbi kettőről is jókat írtatok a régebbi teszteken, de megbízhatóságban nem tudom hol állnak. Illetve tartok a TDM-től kezdő motoros lévén.

A Varadero ami igazán tetszik, de ott ti is a 2004 utáni injektorost javasoltátok, ami viszont már a 1,5 milliós kategória.

Ti mit javasoltok?

Köszönettel, Balázs

Keves Balázs!

A 700-as Transalp remek motor, de ha sokat mész autópályán, tényleg hiányozni fog a hatos. A V-Strom szerintem nagyon jó válasz a kérdésedre, de ha tovább keresel, a Versys és a TDM900 sem lesz csalódás. A Versys méretre kisebb, karcsúbb gép, mint a Suzuki, és sportosabb, sokkal inkább utcai motor, már csak a 17-es első kerék miatt is. TDM-ből a 900-as nyugodtan vehető, nagyon megbízható gép, és kimondottan kezes, nagyon kellemes vele túrázni, nem nagyon tudok érvet felhozni ellene.

Varaderóból valóban érdemesebb az injektoros változatokat keresni, egyrészt lényegesen takarékosabbak, másrészt mintha azoknál már nem lenne annyira puha a dugattyúgyűrű - a Hondánál is volt lágy dugattyúgyűrű-korszak, ami egy tervezési kompromisszum: tartós lesz a motor, de eszi az olajat. Ilyen volt a 600-as Transalp is, de még az első CBR1000RR is bele tudott nyalni rendesen a kenőanyagba, ha hergelted. Ezeknél ez nem a hiba vagy a kopottság jele, egyszerűen így tervezték őket: hidegen ugyanis a lágy gyűrű kevésbé szántja a hengerfalat, hamarabb kialakul az olajfilm, kevesebb a surlódás és a kopás, viszont figyelni kell az olajszintre.

A V-Strom-Versys-TDM vonalról nyugodtan választhatsz, egyik sem lesz csalódás, és ha keveset autópályáznál, a 700-as Transalp is remek.

Üdv:

Nepperűző



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.