Tudom, hogy csaltak, de megvenném. Szabad?

2018.05.23. 16:09

Kedves Nepperűző!

Hallgatva korábbi tanácsodra, elkezdtem nézegetni a hazai Downtown és Xciting kínálatot, azonban elkövettem azt a "hibát", hogy megnéztem a külföldi hirdetéseket is.

Azt a furcsaságot találtam, hogy azonos futásteljesítmény és kor mellett a külföldi példányok akár 15-20%-kal is drágábbak, mint az itthon elérhetőek (amelyek szintén külfölfdről kerülnek hozzánk).

Gondolom nem tévedek nagyot, ha azt feltételezem, hogy ezeknél a motoroknál némi időutazásra került sor a futásteljesítmény terén. A külföldi árak alapján ezkben a robogókban simán lehet 40-50 000 km, és még így sem tűnik nagy üzletnek a behozataluk.

A fentiek ellenére érdemes bevállalni egy példányt? Ha igen, mire figyeljek?

Üdv:

Zsolt

Kedves Zsolt!

Nagyon jól sejted, ezeknek az órája visszaforgott, vagy baleseteztek velük, és utána kaptak egy költséghatékony talpraállítást. Azt írod, hogy simán lehet bennük 40-50 ezer kilométer, de ez is elég optimista becslés, a 40-50 lehet 70-80 ezer is - ezek a Kymcók bírják a strapát, az olasz pedig nem hülye, nem adják el idő előtt.

Kymco Downtown 300i
Kymco Downtown 300i

Viszont nem biztos, hogy minden behozott motor hulladék, szóval érdemes megnézni az ígéretes darabokat. Szemre is elég sok minden megállapítható: sérüleseket, javítási nyomokat kell keresni, lehetőleg olyan elemeken, amiknek a cseréje drága és/vagy bonyolult. Ellenőrizni kell a hűtőt, a teleszkópszárakat, féktárcsát. Keress anomáliát: ha valami túl kopott, vagy túl új, az már gyanús. Miért új az első féktárcsa? 20 ezer alatt nem kopik el, lehet, hogy több van a motorban?

Egy-egy ilyen nem döntő érv, például lehet, hogy azért cserélték, mert szállításkor görbült el, amikor a 17-es kerékre méretezett tartóba lökték be a motort, de ha több gyanús jelet látsz, akkor fogj gyanút.

A sima nézegetés és próbakör mellett érdemes lehet levenni a variátorfedelet, és benézni alá - vagy egy szervizt megbízni az átvizsgálással -, árulkodó lehet a szíj, a variátor és a görgők állapota.

Üdv.

Nepperűző



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.