2018.05.29. 13:47

Kedves Becsületesnepper!

Szeretném kikérni a véleményed az első motor megvásárlása előtt. Túl a harmincon átlagos testalkat, 180 magas 85kg, inkább a túrázás és nem az eszetlen száguldásért vagy pályázásért szeretnék motorozni, ebből adódóan úgy gondolom a naked típusok is megfelelőek lehetnek és alapból is ezek tetszenek küllemre a legjobban. Baráti társaságban vannak régi motorosok és mindenki mást mond. Az álom egy Triumph Speed Triple 1050 lenne, de árban nem szeretnék elsőre ennyit áldozni rá, a határ 600-700e Ft körül lenne, nagyon indokolt esetben kicsit több.

Kezdésnek egy konzervatívabb japán vonalon gondolkodtam a klasszik Hornet, Bandit, Fazer, most terítékre került a Kawa 750, viszont erre már van aki azt mondja, hogy elsőre sok lenne. Kérdésem, hogy te tapasztalat alapján mit ajánlanál? Az utolsó kvartettből mire érdemes figyelni, hogy ne karburátoros, hanem injektoros legyen, esetleg ABS jó ha van, de nem létkérdés, illetve vannak e csodák a 10+ éves motorok esetében amik mind kevesebb, mint 30e km futottak külföldi futásukkor vagy inkább próbáljak itthonit keresni? Fenntartási költségek szempontjából is érdekes lehet a történet.

Azért írtam a Triumph-ot, mert ha nagyon szeretnél meggyőzni róla, akkor elgondolkodnék rajta.:)

Előre is köszönöm a válaszod.

Üdv.

Gergő

Kedves Gergő!

A motoros nepperűző-kérdésekre nem a Becsületesnepper válaszol - soha nem is válaszolt, ő kizárólag autóban utazik. :(

Soha nem értettem azt, hogy ha egy Hornet oké, akkor a Z750 már miért sok? Mert a csúcson 10%-kal erősebb, de amúgy sem kell annyit forgatni, mert lentről szebben megy? Ha a Hornet/Fazer megfelel, akkor a Z750-es is meg fog, és teljesen nyugodtan merem ajánlani a Kawát, nagyon kellemes, megbízható, ügyes motor. Sőt, mivel kifejlett, ereje teljében lévő példánya vagy az emberiségnek, azt is meg merem kockáztatni, hogy hatszázas Hornet mellet nézhetsz 900-asat is - +10 lóerő, +sok nyomaték, és nincsenek annyira lelakva, kevesebb kezdő szerezte rajta első tapasztalatait.

Kawa Z750
Kawa Z750

Ha valami sok lehet elsőre, az a Speed Triple - viszont ha azzal nem akarsz száguldozni meg pályázni, akkor nem neked való.

Ha mégis Hornetet vagy Banditot választanál, valóban érdemesebb az injektorosat keresni, a befecskendező kényelmessé teszi az életet, és a szóbeszéddel ellenben nem szokott vele gond lenni - az elöregedő, össze vissza barmolt karbikkal viszont igen. Az ABS szükségességéről nem vagyok minden esetben meggyőződve - kezdőnek mindenképpen jó, ha viszont akarsz egy kicsit disznó módon hülyéskedni, akkor azért nem árt, ha kikapcsolható, de a legtöbb, 10-15 év körüli motoron nincs ilyen opció.

10+ éves motornál irreális elvárás, hogy kevesebb, mint 30 ezer kilométer legyen benne, érted, az azt jelenti, hogy évi kevesebb mint 3000 kilométert ment vele a tulaj. Van ilyen, de egyszerűen nem életszerű, hogy valaki vesz egy új motort, aztán nem használja - 3000 kilométert simán összekavirnyálsz egy hét alatt, ha elmész túrázni, az semmi. Ráadásul az általad felsorolt motorok közül mindegyik teljesen megbízható, 60-70-80 ezer kilométerrel sem parák, ha egyébként jó állapotban vannak.

Az általad megjelölt 6-7 kilónak inkább a tetejéből találsz megfelelő bringát, viszont ennyiért nem érdemes nagyon külföldre menni - ha a közel laksz a nyugati határhoz, belefér, csak gondolj arra, hogy az utazás, a drágább forgalomba helyezés, stb... meg tudja dobni a költségeket, szóval ennyi pénzért nem biztos, hogy megéri nagy túrákat tolni csak azért, hogy megnézz egy motort - amiben az a csapda, hogy ha valaki elmegy a világ végére, még a nem annyira jó motort is hajlamosabb megvenni, csak hogy ne legyen kidobott pénz az utazás.

Üdv.

Nepperűző



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.