Melyik a jobb konstrukció: a Hornet vagy a Deauville?

2018.06.12. 13:16

Tisztelt Nepperűző!

Kérdésem a két hondára vonatkozik, hogy melyik lenne jobb vétel? Láncos, vagy kardános? Kettő, vagy négy henger? Túrázgatni használnám az Asszonnyal hétvégente, a deauvill-be lehet pakolni, akár 1-2 éjszakára is, a hornetbe sajnos nemigen. A hornet pörgősebb, de én teherautó sofőr vagyok, nem szeretnék 170-el "utazóban" járni. Melyik konstrukció van jobban eltalálva? A kardán én úgy gondolom, hogy "igénytelenebb", de valljuk be, hogy a hornet viszont jóval pörgősebb motorral van felvértezve. Legyél szíves segíteni a mérlegelésben, örülnék egy hozzáértő ember tanácsának, eme nagy dilemmában.

Előre is köszönöm a válaszodat.

Gábor

Kedves Gábor!

A kérdés kicsit olyan, mintha azt kérdeznéd, hogy Toyota Hiace vagy GT86 a jobb választás? Mindkettő jó, csak másra. Alapvetően mind a két típus az ajánlott kategóriába tartozik, megbízható motorok, átlagos fenntartási költségekkel. Csak egészen más kategória a kettő. Nyugodtam túrázni a Deauville-t vinném, a Transalp-rokon V2-essel jól lehet barangolni, az idomok védenek az időjárástól, a beépített dobozokkal meg nem csak egy-két napra, hanem egy hétre is el lehet tűnni.

A tartós 170-es utazás egyikkel sem különösebben jó, a Hornetről a szélvédelem, a Deauville-ból a kraft hiányzik. Konstrukció szempontjából mind a kettő el lett találva. Mint vétel mind a kettő jó, azt viszont neked kell kitalálnod, hogy egy kardános, nem túl fürge túramotor vagy egy sportmotorból lebutított csapatós nakedre van szükséged.

Honda NT650 Deauville (2003)
Honda NT650 Deauville (2003)

Deauvill-ügyben csak ismételni tudom magam: érdemes a 2003 utániakat nézni, amiknek már átdolgozták a fényszóróját és a fékrendszerét, illetve könnyebb dugattyúkat kapott a blokk, amitől simább lett a járása, illetve akkoriban fésülték át a primer hajtást és a kuplungot is, amitől csendesebb lett, valamint nőtt az integrált dobozok mérete. Két macera van, az egyik a 12 ezer kilométerenként esedékes szelephézag-állítás, amihez sok idomot kell bontani, illetve a 650-eseknél az üzemanyagszivattyú meghibásodása gyakori típushiba (általában 40 000 km környékén adja meg magát), amihez Németországból lehet felújító készletet rendelni, a gyári új egység viszont 50 ezer forint. Van egy harmadik út is, a megelőzés: a pumpát szétszedve megfelelő helyre be kell forrasztani egy diódát, ami megóvja az érintkezőket a beégéstől – az interneten több útmutató is található, amik mellé már csak minimális barkácsolási érzék szükséges.

Hornet 2006-ból
Hornet 2006-ból

Hornetből 2000 utániakat néznék a 17-es első kerék miatt, korábban 16-os volt elöl, és az nem túl szerencsés méret a gumi szempontjából. Ha a keretbe belefér, a 2005 utániak már fordított első villával készültek. Ha a kiszemelt példány nem volt bucira törve és a kopó-fogyó dolgok rendben vannak, nehéz mellényúlni vele.

Mindkét típus jól bírja a kilométert, nagy futással is megbízhatóan üzemelnek.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.