50-es négyütemű: mit szabad, mit kerüljek?

2018.06.26. 15:01

Kedves Nepperűző!

Azzal kezdem, hogy az ideális megoldás a B125 lenne, tudom, de a hazai megvalósítás egy vicc. Akkor majd egyszer A2, pénzben, időben nagyjából ugyanott vagyok. De megoldás most kell.

Tehát B-jogsival vezethető robogóra van szükségem, két fő kritériummal:

- 4 ütem (most Gilera Runnerem van, imádom, de büdös lesz a ruhám, nem mehetek ezen tárgyalni)

- nincs garázs, nincs kert; utcán, ház előtt fog lakni szegény

Tehát olyan robogóra van szükség, ami bírj a strapát, nem akarják azonnal ellopni (utca be van kamerázva azért), és Budapesten sem öklel fel mindenki azonnal, mert cammogok (nem a Runner dinamikáját várom, tudom, 4T; de azért itt is vannak különbségek a modellek között).

Konkrét célpontok:

- Honda Today

- Piaggio Zip 4T

- Vespa ET4 4T

- esetleg Honda Dio 4T

Pénz 300ezerig lenne rá, de nem tudom, akarok-e ennyit költeni egy utcán éjszakázó motorra...

Előre is köszönöm a választ!

Üdv:

Peti

Kedves Peti!

50-es négyütemű robogó nem fog csodát tenni, neked kell idomulnod vele a városhoz: megtalálni a kisforgalmú útvonalakat és a kevés emelkedőt. De vannak használható, sőt, élhető típusok. Ha rám hallgatsz, akkor olaszt veszel, és elfelejted a Vespát. Egy jó Zip 4T vagy Liberty 4T megfelelő lesz, van hozzájuk alkatrész, szerelő, van kínálat. Ha Liberty-ből a teherváltozatot választod (a hátsó fék karjánál lévő rögzítőpöcökről azonnal felismerni, hiába alakították vissza civil kivitellé, illetve a kesztyűtartó fedelén a fülek is árulkodnak), akkor tudd, hogy az osztrák vagy svájci postás volt - nem biztos, hogy rossz vagy széthajtott, csak tudj róla.

Liberty
Liberty

A Vespát nem azért nem ajánlom, mert hitvány lenne, dehogy, a műszaki tartalom ugyanaz, csak az önhordó karosszéria nehezebb, mint a többi robogó műanyag köntöse, és ettől lomhábbak. És lényegesen drágábbak.

Yamaha Vox
Yamaha Vox

Ha nem Piaggio, akkor érdemes Yamahát keresned, az ő háromszelepes 50-es blokkjuk elképesztően tartós konstrukció, bámulatosan precíz és végiggondolt szerkezet. Tudtommal ez van az összes 4T 50-es Yamahában, szóval nem kell mindenképpen Geart venned, ugyanez van a Jog 4T-ben, a Vino 4T-ben, az Aerox 4T-ben, a Vox/Giggle-ben, stb... szerintem a műfaj legjobb erőforrása. Ami ellene szól, hogy vannak drága alkatrészek, amik megmakkanása azért be tud tenni (pl. üzemanyag-szivattyú), és lényegesen szerényebb az alkatrészellátottság.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.