Tele kell-e rakni a nadrágot plusz 20 kilótól?

2018.09.05. 15:54

Kedves Nepperűző!

Tudom már sokszor felmerült ez a kérdés, végig is olvastam mindet, de még mindig nem sikerült dűlőre jutni.

Második motoromat tervezem megvenni 3 év V2-es Spada-zás után, de döntésképtelen vagyok. A két kiszemelt: 2005-06(fordított teló) Honda Hornet 600, valamint első gen. Kawasaki Z750. (Amennyiben pénz úgy engedné tél vége felé akkor elgondolkodtató mindkettőből a következő széria is, 2007 utáni)

Nagyon sokat olvastam már mindkettőről, és épp emiatt is a fenntartások. Alapvetően napi szintű használatra venném városba, Pest-Dunaharaszti ingázással. De emellett tervbe vannak Transzfogaras és hasonló hosszabb túrák.

Az eddigi olvasott tesztekből számomra az derül ki, hogy a Honda kényelmesebb lenne a hosszabb túrákon, jobban pakolható és kényelmesebb az utas számára is, valamint a narancssárga színével kápráztató szerintem.

A kawa ezzel szemben ha minden igaz a +150cc miatt nyomatékosabb alulról, nem kell úgy pörgetni hogy haladni tudjak városi környezetben. Viszont egy másik aggály a több mint 20 kilóval nagyobb súlya...nem-e lenne emiatt nehezebb az autók közt való navigálás.

Megbízhatóság és fenntartás szempontjából ha jól tudom ugyan az a két motor, valamint árban is nagyon hasonló, így ezeket nem vettem alapul.

Szóval mennyivel kell jobban pörgetni a hornetet, mennyivel kényelmetlenebb a kawa, és zavaró a plusz súlya? Melyik lehet tökéletes társam? :)

Köszönettel: Norbi

Kedves Norbi!

A kérdésedre a legegyszerűbb megoldás, hogy kinézel egy-egy szimpatikus hirdetést, zsebedben a vételárral odamész, kipróbálod a motort, kérsz egy nap türelmet, ugyanezt eljátszod a másik motorral, és aztán eldöntöd, hogy melyik fekszik neked jobban. Ennyi a megoldás. Kényelemben, pakolhatóságban, dinamikában gigantikus különbség nincs a két típus között, oké, a Kawa tényleg jobban megy lentről, de kb. ennyi.

Kawasaki Z750
Kawasaki Z750

A motor súlya igazán csak a full kezdőknek és a fizikailag valamiért erős hátrányból indulóknak (kb. Dani Pedrosa alkat) kardinális kérdés, de motoros rutinnal azon is át lehet lépni (lásd: Dani Pedrosa). Nyilván ha elindulsz egy endurókrossz versenyen, nem mindegy, hogy 100 vagy 120 kiló a motor, illetve utcai motornál elég király érzés, ha csak 160 kiló menetkész tömeget kell dobálnod ívről ívre, nem 260-at, de napi közlekedésben, túrán és úgy általában ez nem igazán számít, pláne ha legalább átlagos fizikummal bírsz, és nincsenek alapvető motorkezelési problémáid (nem tartozik a tárgyhoz, de az utcán látott motorosok és robogósok jelentős részének amúgy tényleg problémát jelent alapvető manőverek tisztességes elvégzése).

A motor tömege leginkább akkor fontos, amikor tologatnod kell, a vezethetőség szempontjából sokkal fontosabb a jó tömeggeometria, vagyis hogy a nehéz dolgok jó helyen legyenek. Pl. a BMW GS-eknek legendásan jó a tömegközéppontosítása, ezért hiába nem pehelysúlyú motorok, játszi könnyedséggel lehet velük jó tempót menni. Nem hülyeség katalógusadatokat nézegetni, de ahogyan a végsebesség és a csúcsteljesítmény is csak egy adat, a menetkész tömegből sem lehet automatikusan következtetni a vezetési élményre.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.