Nagydarab embernek elég lehet hatszáz köbcenti?

2018.11.26. 16:26

Tisztelt Nepperűző!

Sokakhoz hasonlóan én is az első nagymotor vásárlása előtt állok 125 ccm után. Leginkább a 600-as Banditokkal szimpatizálok, azonban mivel nem kis darab vagyok (110 kg, 185 cm) nem tudom, probléma lenne-e a méretem az ilyen nakedekhez, vagy érdemesebb a Bandit S szériát nézegetnem, mivel tudtommal az nagyobb valamivel. Vagy felejtsem el a naked gépeket? Mert így sem úgy sem néz ki jól egy ekkora sofőr rajta?

További kérdésem az lenne, hogy amennyit rá tudok szánni (kb. 500-550 ezer magyar pengő), abból ‘95-2000 es évjáratú Banditák elérhetőek. Általában csak jókat olvastam róluk, de probléma-e, hogy ilyen idősek, közel 25 évesek? Vagy engem még 3-4 évig még becsületesen kiszolgálnak?

A segítségét elöre is köszönöm!

Zoli

Kedves Zoli!

Ha a Banditra van kereted, és egyébként tetszik is, nyugodtan vegyed, a Totalcar hírszerkesztője hasonló termettel egy eggyel fiatalabb (az úgynevezett egyenesvázas) hatkilós Bandit S-sel jár, és bármilyen új motorra ül, valahogyan mindig oda jut, hogy nem rossz a tesztmotor, de azért a Banditon otthonosabb. Nagyjából mindegy, hogy Banditot vagy Bandit S-et veszel, a kettő méretre milliméterre egyforma, a különbség csak a fejidom - az S-sel kényelmesebb nagy tempót utazni.

Banditológiából a fontos dolgokat már itt összeszedtem, ezek azóta sem változtak: ha futja, akkor vegyél későbbit, lehetőleg 1999-est vagy 2000 utánit. De hogy a közhelyeket is koptassam egy kicsit: ne az évjárattal tökölj, hanem az állapotra menj. A Bandit tartós, mint egy gránittömb, de nagyon nem mindegy, hogy mennyire karbantartott a kiszemelt példány. A közhiedelemmel ellenben nem csak motorolajat és szűrőt kell benne cserélni, hanem villaolajat, telószimeringet, fékfolyadékot is, illetve vannak kötelező zsírzási pontok, illetve a karburátort időnként szinkronizálni kell, kéri az új gyújtógyertyákat, sőt, mostanra a gumi szívócsonk és a karburátor tömítései is elveszíthetik a rugalmasságukat - tehát egy olyat vegyél, aminél ezek rendben vannak. Illetve ha hirtelen kell gumira, féktárcsára, fékbetétre és láncszettre költeni, az simán kétszázezer forint feletti kiadás, tehát az sem árt, ha ezek is mind rendben vannak.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.