Túraendúró aszfaltra és terepre
Tisztelt Nepperűző!
„A” korlátlan jogsival, szeretnék használt motort vásárolni. Olyan enduró/ túra enduró vásárlásán gondolkozom, ami a klasszikus hosszabb aszfalton megtett motoros túrák mellett alkalmas hobbi terepezésre is. Mivel az alföldön élek, homokos földutakon való hétvégi kisebb csapatásokra, kalandozásokra is használnám.
A kérdéseim ezzel kapcsolatban a következők:
1.) A fent említett célokra mekkora motor az ideális? A 600-asok 50 Le körüli teljesítményét kevésnek érzem az esetlegesen két személlyel is elképzelhető aszfaltos túrákhoz, viszont az 1000-esek (Honda XL, Suzuki DL) túl nagytestűnek tűnnek az offroadozáshoz.
2.) Talán a KTM 950 Adventure megfelelne a fenti kritériumoknak de az ára, a viszonylag nagy szervizigénye és a hibái miatt (nincs megbízható KTM szerelőm) inkább talán japán motor mellett maradnék elsőre.
Összefoglalva olyan endurót/ túraendúrót keresek, ami terepen sem kezelhetetlen elefánt, van benne craft az országúti két személyes haladáshoz is és megbízható, viszonylag normális áron fenntartható. A keretem 1 millió forint.
A választ előre is köszönöm!
Üdv: Ádám
Kedves Ádám!
Előre szólok, hogy nem tudok tuti megoldást a kérdésedre.
A terepen azok a túraendurók jók, amelyek könnyűek és elöl 21-es kerekük van, közúton pedig azok, amelyek erősek. A leveledből kiderül, hogy a kettő eléggé ellentmond egymásnak, pláne, ha egymillió forint a felső határ. A KTM 950 valóban ideális módon egyesíti a kettőt, de egyrészt sokkal drágább, és jogosak a félelmeid vele kapcsolatban.

A Transalp 650 jó áron van, a 21-es első kerekével viszonylag ügyes, de az ötös váltó és a szerény teljesítmény miatt tényleg nem egy autópályás csapásmérő, pláne nem két személlyel. Ebben a méretosztályban a V-Strom 650 szerintem jobb, erősebb, és a hatos váltóval használhatóbb, cserébe terepen ügyetlenebb. Még a 700-as Transalp is ügyesebb terepen, de autópályán és/vagy két személlyel az sem egy nagyágyú.

A Honda Africa Twin 750 elméletben jó, de három dolog szól ellene: aránytalanul drága, ugyanakkor nehéz és gyenge - vagy inkább fogalmazzunk úgy, hogy 750 köbcentiből 62 lóerő azért nem eget rengető, illetve az ötös váltó ennél is érthetetlen, de felsoroltak közül ez az, amelyik leginkább megfelel a szándékaidnak. Ráadásul jó eséllyel tovább fog drágulni.
Sajnos a BMW F 650 GS (mármint a kéthengeres) és az F 800 GS kilóg a keretből, pedig mindkettő nagyon jó motor. Izgalmas alternatíva lehet a Triumph Tiger 955i, de mostanra azok is bőven millió felett mennek.
Üdv:
Nepperűző