2019.02.05. 12:10

Tisztelt Nepperűző!

Kérem segítsen. Mi a különbség a Yamaha WR400 és WR400F között. Nekem erdei offroad használatra kellene, és már a vásárlás előtt állok, csak elbizonytalanodtam. Úgy tudom, hogy a WR-nek kisebb a hűtője, más a kipufogó rendszere és a fékrendszer. A blokk azonos. 

Megfelelő lehet nekem, mint amatőr motorosnak egy WR400 az erdei túrákra, vagy inkább a WR400F-et keressem (2000-es évjáratok)?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel, Ákos

Kedves Ákos!

A WR400 és a WR400F ugyanaz a motor, csak az előbbinél a hirdető lehagyta az F-et a név végéről. A kettősségre az a magyarázat, hogy a WR250 sportenduróból készült kétütemű és négyütemű is, az utóbbiakat hívták WR250F-nek (sportváltozat) és WR250R (lakossági darab). A sportváltozatnál az F a four stroke-ot jelenti, vagyis hogy négyütemű. A WR400-ból viszont nem volt kétütemű, viszont a következetesség jegyében a gyár ennél is odabiggyesztette az F-et a típusnév végére. Szóval a kettő jó eséllyel ugyanaz.

Yamaha%20WR400F

A WR400 alapjai az YZF400 krosszmotorból származnak, és elég fontosak a kettő közti különbségek: 70 wattos fényszóró, 12 literes tank, ráadásul műanyagból, másik nyereg, 19-es helyett 18-as hátsó kerék, más futóműhangolás, és gyengébb, mint a krosszváltozat - ez utóbbira a magyarázat, hogy más szabályok vonatkoznak rájuk, a WR400 rendszámozható motor volt, ennek megfelelően halkabb is.

Mások a vezérműtengelyek, az endurónak nagyobb és masszívabb a hűtője, más a gyújtás, acél a kipufogója, és a teljesítményleadása is lágyabb - az YZ 55 lóerős, a WR 45 vagy 48, attól függően, hogy hol nézed az adatokat. Más a WR váltója is, az első két fokozat rövidebb, a negyedik és az ötödik pedig hosszabb, így 150 km/h-re is képes gyári végáttétellel. Vagyis a WR endurózni jó, az YZ krosszozni.

A WR426F és a 450F jobb motor, könnyebbek, ügyesebbek, de legfőként jobban kimotorozhatóak. A WR400 másik baja, hogy nem volt rajta önindító - a későbbi WR-eken viszont igen -, ami a hobbi jellegű endurózásnál nagyon jól jönne. Alapszabályom, hogy endurón legyen önindító. Hiába tudod simán berúgni, ha ugyanazt valami igazán rohadt helyen, csúszós rézsűn, mederben, térdig vízben kell előadni, akkor az eléggé betehet a lelki békének.

Cserébe jó hír, hogy a négyszázas szelepei még acélból voltak, nem pedig titánból - üzemórás motor, a szelepeket időnkét cserélni kell, és olyankor nem mindegy, hogy melyikből kell ötöt vásárolni. A WR400-nál érdemes fejben tartanod, hogy ez versenymotor, és a karbantartási útmutatóban nem csak olajcsere, meg légszűrő pucolása van előírva.

Olajat az előírás szerint minden verseny után cserélni kell - versenymotor, a gyár így számol -, olajszűrőt három versenyenként vagy 500 kilométerenként, illetve ilyenkor kell szelephézagot is ellenőrizni, és ilyenkor kiderül, hogy kell-e szelepet cserélni, vagy sem. Hobbihasználatnál elméletileg nem kell ennyire szigorúnak lenni, de vásárlás után érdemes egy teljes szétszedéssel és méréssel indítani, mert olcsóbb cserélni egy dugattyúgyűrűt, mint az elszabadult alkatrész miatt felújítani a teljes blokkot.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.