Japán évek után érdemes Triumph-ra váltani?

2019.02.15. 06:24

Tisztelt Nepperűző!

Lassan egy évtizede motorozok, annak idején a Hondával kerültem közeli ismeretségbe, és ez a kapcsolat szépen ki is tartott hosszú éveken át (CBR 600 F2 és F3). Ezek a motorok mindig megbízhatóan álltak készen akár túrázni (hazai barangolásokról, vagy akár 2-3000 km-es határokon átívelő körutakról van szó), akár pályamotorozni indult velük az ember.

Nemrégiben képbe került a Triumph Sprint ST 1050 lehetséges utódként. A kérdésem az lenne, hogy a japán előélet után mi várható a Triumphtól utazási/kezelési élmény, megbízhatóság, illetve alkatrész-ellátás tekintetében? Az interneten kutatva nagyjából 50/50%-os arányban vagy az egekig dicsérik, vagy nagyon elmarasztalóan írnak a motorról.

Ha van tapasztalatod a típusról, minden megosztott információt örömmel veszek.

Köszönettel: Kornél

Kedves Kornél!

Én az egekig dicsérő típus vagyok a Sprint ST-vel kapcsolatban, szóval azt mondom, hogy vegyél. A 955i-hez hasonlóan a 1050 is nagyon megbízható - tegyük hozzá, hogy nagyon nagy különbség nincs is köztük, sok alkatrészük megegyezik.

2009-ben volt egy visszahívás a hátsó felfüggesztésre, érdemes szakszervizben ellenőriztetni, hogy a kiszemelt példány érintett volt-e benne, és elvégezték-e a cserét. Egyébként csak a karbantartások és a használat módja kérdéses az előélet szempontjából. Mind a 120, mind a 105 lóerős változatokat nyugodt szívvel veheted.

A Triumph-ról szokás mondani, hogy a legjapánabb európai motor, a Sprint ST-re pedig ez határozottan igaz.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.