Venném az olaszt, de kevés az infó

2019.02.20. 09:43

Tisztelt Nepperűző!

Első motorom megvásárlására készülök, jogosítvány megszerzésén kívül közel nulla (tehát szinte ténylegesen nulla :)) nagymotoros tapasztalattal. Mindenképp injektoros, 600-as, naked japánokban gondolkoztam, így maradva az FZ6N/GSR600 párosnál, aztán megpillantottam az Aprilia Shiver 750-et.

A motorral főleg belföldi túrázásban gondolkodom (akár két személlyel) és minimum 4-5 évig szeretném megtartani. Próbáltam minél több tesztet és felhasználói véleményt elolvasni, az Apriliánál sajnos sokkal kisebb a merítés, de nem tudom elengedni a gondolatot és sokkal inkább ahhoz húz a szívem, újabb is a modell és technikailag igényesebbnek tűnik.

Mennyire lehet bajos az alkatrészellátás vagy a megbízhatóság? Van személyes tapasztalatod vele?

900-950 ezer forintnál nem szeretnék többet szánni rá, így Apriliából 2008 körüliek akadnak, míg a japánokból 2-3 évvel öregebbek, akár valamennyivel olcsóbban is.

Válaszodat előre is köszönöm!

Üdvözlettel,

Péter

Kedves Péter!

A 900-950 ezres keret a Shiver ellen szól, ugyanis innen indul a kínálat alja, amire még jönnek a birtokbavételi költségek, mint az eredetvizsga, az átírás és a biztosítás, ezek pedig egy ilyen erős motornál már szemmel látható költségek. Egyébként nem gondolom, hogy egy Shiver vásárlása különösebben veszélyes lenne - a 95 lóerős, 750-es blokk az Aprilia saját fejlesztése, dupla gyújtással, ride by wire gázkarral, befecskendezéssel, fogaskerekes-láncos vezérléssel. Bár a vezérlőelektronika bonyolult darab, a Shiver viszonylag kevés vezetéket tartalmaz, és az elektromos hibák sem gyakoriak. Úgy tudom, hogy a típusnak nincs ismert típushibája.

Aprilia+Shiver+750+%252812%2529

A féke megnyugtatóan túlméretezett, ha jól tudom, a 320-as első tárcsák és a radiális négydugattyús nyergek a Tuono 1000R-ről származnak, a kovácsolt alu felnik pedig az OZ-től származnak. Érdekesség, hogy az első generációnak a hátsó felnije még 6 coll széles volt, és csak 2010-től álltak át a motorhoz jobban illő 5,5-ös szélességre.

Minden alkatrész elérhető hozzá, akár az importőrön, akár alkatrész-kereskedőn keresztül, ráadásul elég gyors a szállítás is, nem kell hónapokat várni semmire.

Ugyanakkor érdemes megfontolni, hogy első motornak tényleg szükséges-e egy kimondottan sportos, közel száz lóerős V2-es, nem célravezetőbb-e egy kevésbé erős, de kezesebb, szerényebb típus.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.